2019 a 100 éves Bauhaus éve Németországban

hirdetés

Az építészet modernizálását célul tűző weimari Bauhaus-iskola megalapításának 100. jubileuma áll Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2019-es nemzetközi tematikus kampányának középpontjában.

Ennek kapcsán Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „A Bauhaus alapításának jubileuma kiválóan alkalmas arra, hogy megerősítsük Németország pozícióját az európaiak első számú kulturális úticéljaként Weimarban, Dessauban, Berlinben és számos más helyszínen testközelből is felfedezhetőek a Bauhaus-mozgalom gyökerei, öröksége és nemzetközi hatásai. Így a Bauhaus fontos színfolt Németország kultúrturisztikai kínálatában.”

A Walter Gropius által alapított, képző- és iparművészeti tanműhelynek egyaránt szánt művészeti iskola által megteremtett funkcionalista szemléletmód, az egyszerű karakteres, valamint a letisztult geometrikus formák alkalmazása az építészetben mára egyértelműen ikonikussá vált.

A DZT előre tervezését jól mutatja, hogy német, angol és francia nyelven már  elérhető a kampány online oldala a www.germany.travel/bauhaus , míg a jubileum szimbóluma a #CelebratingBauhaus hashtag alatt a DZT www.germany.travel weboldaláról közvetlenül az érkezési oldalra irányít át. Az oldal központja egy animációs film, amelyet a DZT a Bauhaus-témában az úticél Németországban készített. A partnerek weboldalaihoz linkek állnak a rendelkezésre, így elérhető a Bauhaus Verbund 2019 és Berlin, Szász-Anhalt, illetve Türingia marketingszervezetei: ezen szövetségi államok különösen nagy Bauhaus-örökséggel rendelkeznek.

Sokrétű marketingaktivitás Németországban és világszerte

Október végén a DZT a Thüringer Tourismus GmbH-val közösen kereken 120 nemzetközi médiaképviselőt és közösségi média véleményvezért lát vendégül 20 országból a 2. Incoming & Brand Summit „100 éves a Bauhaus” rendezvényen. A kampány további kiemelt eseményei egy videoprojekt a CNN médiapartnerrel és egy virtuális-valóság-projekt a weimari Bauhaus-egyetem közreműködésével. Ezen felül a DZT a klasszikus PR- és közösségi média-tevékenységeket használja fel a piacokon, hogy bemutassa a Bauhaus tematikát és jelentőségét az úti cél Németország számára.