A biztonságos utazás 6 pontja

Sajnos már több szomorú apropója is van annak, hogy az amerikai turisztikai ipar non-profit promóciós szervezete, az U.S. Travel Association Turisztikai Biztonsági Csúcstalálkozót szervezett a turisták biztonsága és a turisztikai iparág biztonsága kapcsán tett intézkedésekhez kötődő kérdésekről.

New-York-City

Az amerikai turizmus meghatározó piacterének számító IPW szervezését is felvállaló U.S. Travel Association – miként az az IPW-én kiderült – tavasz végén tartotta meg az első Turisztikai Biztonsági Csúcstalálkozót New York City-ben. A téma egyértelmű volt: miként lehetnek biztonságban az utazókat és az országok, hogyan lehet megőrizni a stadionok, rendezvényközpontok, repterek és turisztikai látványosságok biztonságát.

A biztonságos utazásért

Az először megrendezett eseményre az U.S. Travel Association az iparág minden fontos, érintett képviselőjét elhívta a hotelektől és tour operátoroktól kezdve a légitársaságokon át, egészen a sportrendezvény-szervezőkig. Az USA állami tisztségviselői mellett jogi és bűnüldözési, kiber biztonsági szakemberek és szervezési specialisták is csatlakoztak a turisztikai vezetőkhöz. A cél az volt, hogy együtt beszéljék meg, milyen tervek, készültségi stratégiák biztosíthatják az utazók és a turizmus résztvevőinek biztonságát, milyen kommunikáció, válságkezelés segíthet, miként óvhatják meg a szolgáltatók jó hírnevüket a bajban.

Megtalálni a megfelelő egyensúlyt a biztonságos utazáshoz

A csúcstalálkozó egyik célja az volt, hogy a résztvevőket segítse a fenyegetések elleni stratégiák kialakításában, bemutatva azt is, miként tudnak hatékony veszélyértékelést végezni. A célok között szerepelt az is, hogy bemutassák, milyen a leghatékonyabb kommunikációs a válsághelyzetben, mennyire fontos a megfelelő üzenet megtervezése és melyek az események utáni újraszervezés legfontosabb lépései.

„Hiszek abban, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt, hogy az utazást kellemesebbé, ugyanakkor biztonságosabbá tegyük” – fejtette ki U.S. Travel Association elnök-vezérigazgatója Roger Dow. – A fenyegetés csökkentése elsőrangú kérdés az utazási szakmában dolgozók és vezetők számára, mert biztonság nélkül nem lesz utazás és utaztatás sem.”

A felszólalók között volt az USA korábbi elnöke, George W. Bush korábbi belbiztonsági tanácsadója Frances Townsend is, aki bár evidenciát mondott, annak lényegét mégsem lehet eléggé hangsúlyozni: „minél jobban felkészülünk és tervezünk, annál jobban tudjuk megoldani a következő válsághelyzetet”. A helyzet komolyságát jelzi a belbiztonságért felelős korábbi szakember Jeh Jonson, aki kifejtette: „Mivel az USA US kormánya és helyi törvény képviselői nem tudnak mindig, mindenhol ott lenni, az országos biztonsági szolgálatoknak és az egyes városok biztonsági szolgálatainak szorosan együtt kell működniük.”

Az utazás biztonságához kötődő jó tanácsok

A Turisztikai Biztonsági Csúcstalálkozó résztvevői a következő tanácsokat és javaslatokat fogalmazták meg az utazóknak és turisztikai szolgáltatóknak:

  • Tartsák szem előtt a „magányos farkas” támadásokat. A biztonsági szakembereknek nagy figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy mindent megtegyenek az ilyen kisebb ugyanakkor nagy veszélyeket rejtő támadások elleni védekezés megerősítésére.
  • Használják az úgynevezett „izom-memóriát”, hogy biztosítsák a válságtervek sikerét. Nem elég pusztán egy válság tervet felállítani – a szervezeteknek és az alkalmazottaknak folyamatosan gyakorolniuk kell a veszélyhelyzetekre előírt megoldásokat, amiket azután ki is kell értékelni.
  • Összpontosítsanak a találékonyságra. A vészhelyzetekben a találékonyság gyakran sokkal fontosabb lehet, mint a technikai felszereltség. Egy internetes támadás esetén pedig a kiber biztonsági vezetőnek olyan személynek kell lennie, aki globálisan is átlátja a helyzetet és képes hangolni a rendelkezésére álló erőforrásokat az egyes osztályok között és azt is tudja, mit tegyen veszélyhelyzet esetén. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a legdrágább lehetőség a legjobb az adott helyzetben.
  • Úgy kell megőrizni a biztonságot, hogy közben az utazók utazási élménye is megmaradjon.
  • Igazítsuk a biztonsági üzenetet a közönség érzelmeihez. Vészhelyzetben mutassunk empátiát és egyszerűen, nyugodtan adjuk át az óvatosságra felhívó üzeneteket, mert ez a leghatékonyabb.
  • Ismerjük fel, ismertessük meg a biometria potenciálját. Minél közismertebbé válik egy-egy biometriai megoldás és annak a bűnmegelőzésben betöltött pozitív eredménye, az emberek annál elfogadóbbak lesznek az olyan berendezésekkel szemben, mint az írisz-szkennelés, ujjlenyomat vizsgálat, vagy hangalapú beazonosítás.

-er-

Legyél az első hozzászóló "A biztonságos utazás 6 pontja" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*