Brit jogi eljárás indul a Wizz Air ellen

hirdetés

A vizsgálatot brit hatóság az egyes légitársaságok által járatkésések, fennakadások esetén alkalmazott kártérítési gyakorlattal, illetve az utasok jogairól szóló információszolgáltatással kapcsolatban végezte – írja az MTI.
A CAA szerint a felülvizsgálat nyomán számos légitársaság máris változtatott gyakorlatán ezeken a területeken, így utasok milliói részesülnek hatékonyabb támogatásban fennakadások esetén. Egyes légitársaságok azonban a széles körű eszmecserék ellenére még nem hajtották végre az előírt változtatásokat, ezért a felügyeleti hatóság kezdeményezi az ügy jogi útra terelését a Wizz Air mellett az ír Aer Lingus és a brit Jet2 esetében. A CAA közleménye szerint a három légitársaságnak most már végre kell hajtania a brit hatóság által igényelt módosításokat, ellenkező esetben bírósági végzés kilátásával lesznek kénytelenek szembesülni.
A kifogások között a CAA megemlíti, hogy a Jet2 és a Wizz Air például két évre korlátozza azt az időszakot, amely alatt az utasok bíróság elé terjeszthetik a két cég elleni kártérítési igényeiket, jóllehet az angol fellebbviteli bíróság egy precedensügyben azt a végzést hozta, hogy az utasoknak hat évig terjedő időt kell erre biztosítani. Emellett a CAA szerint a Jet2 és a Wizz Air nem adott megnyugtató biztosítékokat arra, hogy következetes módon nyújtanak kártérítést a műszaki hibákból eredő fennakadásokért.
A Jet2 és az Aer Lingus nem tudta megfelelően bizonyítani, hogy előre tájékoztatja utasait jogaikról járatfennakadások esetére.
Andrew Haines, a CAA vezérigazgatója a hatóság által közzétett kommentárjában közölte: az utasoknak minden okuk megvan a csalódottságra amiatt, hogy néhány légitársaság nem tartja magát a fellebbviteli bíróság végzéseihez.
A Jet2 szóvivője a BBC-nek nyilatkozva visszautasította a CAA kifogásait, amelyeket tartalmilag pontatlannak nevezett. Az illetékes szerint a légitársaságoknak joguk van két évben megszabni azt az időhatárt, ameddig a kártérítési igényeket jogi úton érvényesíttetni lehet.
Az Aer Lingus azt közölte a BBC-vel, hogy tárgyalásban áll a CAA-vel a brit hatóság kifogásainak rendezése érdekében, a Wizz Air pedig a brit közszolgálati médiatársaság beszámolója szerint bejelentette, hogy már folyamatban van a kártérítési ügyek átértékelése, és erről a CAA is tud. A Wizz Air szóvivője szerint ugyanakkor angol bírósági végzések is alátámasztják, hogy két évben határozható meg a kártérítési igények időhatára.

Legyél az első hozzászóló "Brit jogi eljárás indul a Wizz Air ellen" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*