Dupla crossover Koreából

A Hyundai az „i” szériától kezdve kétségkívül ütős modellekkel jelentkezik. A kisautó szegmensben az i10-el és i20-al taroló autógyár, most egy apró crossoverrel lépett a piacra, ami egyszerre több kategória ötvözetének is tekinthető. Hyundai i20 Active TGDI teszt.

Telitalálat! Ezzel mindent elmondtunk a Hyundai i20-ról, ami nem véletlenül arat a kisautók kategóriájában. Az autógyártás azonban nem a filmipar, ahol egy siker után jöhet a második, harmadik és még kitudja hányadik rész, majdnem ugyanazzal a sztorival. Mivel az i20-asból nem lehet egyszerre kettő a piacon, a dél-koreai gyártó gondolt egyet, és kicsit átvariálva mégiscsak kihozott egy másik i20-ast.

A Hyundai-nál persze tudták, hogy hiába egy toldalék név, ugyanazt a poént így sem lehet kétszer elsütni. Ezért aztán a kellemest a hasznossal összekötve, az apró kategóriában is a manapság leginkább növekvő szegmens, a SUV-ok piaca felé indultak el. Így jelentették be az i20 Active crossovert, és mivel már jó előre kíváncsi voltam a modellre, tavaly év elején elkezdtem kutakodni a neten, ahol először az indiai piacra szánt youtube filmeken járta a terepet, és kifejezetten nagynak tűnt.

Persze csak addig, amíg az ember nem gondolt bele abba, hogy az Active mégiscsak egy i20-as alapról indul. Aztán a bécsi autó show-n már a maga valóságában járhattam körbe, megállapítva, hogy a kis autó tényleg nem is annyira kicsi.

A reklámok elsősorban a sportos fiatalokat célozták, nyilván azért is, mert egy trendi modellt minden korosztály szívesen vásárol. Az Active pedig a potenciális vevők körét tekintve is crossover, mert miközben egy fiatal párnak is jó választás lehet, az idősebbeknek és a nagy utakra ritkán induló családoknak is ideális lehet. Elsősorban azért, mert az i20-as futóművét 20 centivel megemelve, kicsit városi terepjárósabb lett a kocsi. Örömet szerezve azoknak, akik jobban szeretik a magasabb üléspozíciót, és az ezzel járó jobb kilátást is.

in_gal_ext_i20activ_05

A változások sora azonban ezzel még nem ért véget: a sportosra vett imázs érdekében nemcsak a nagy csavart idéző szürke műanyag tanksapkafedélt emelték ki a karosszéria vonalából, hanem a karosszéria borítóelemeinek ötven százalékát is megváltoztatták. A végeredmény? Egy olyan törpe SUV, aminek arányait először nehéz hova tenni: a kocsi nem túl kicsi és nem is nagy. De – különösen a hűtőházra lapított, fémkinézetű gallytörő rács utánzatnak köszönhetően -, harciasan terepjárós. Más kérdés, hogy a marcona külsőhöz csak első kerék meghajtás jár.

in_gal_ext_i20activ_07

A motort tekintve már visszafogottabb az erőfitogtatás, mert az erőforrás az új, 1000 köbcentis, háromhengeres soros dízel turbómotor. Ami kifejezetten csendes, ugyanakkor elég jól harap, ám a 2000-es fordulat felett érzi igazán elemében magát. A motor két változatban rendelhető, a 100 lóerős változathoz ötfokozatú váltó jár, hosszabb áttéttel, míg a tesztre kapott 120 lóerős hatfokozatú váltóval rója az utakat.

active3

A 20 centi plusz magasság kellemesebbé teszi a beszállást. A 4065 mm hosszú, 1760 széles 1529 mm magas, 1090 kg tömegű szabadidő autó belső tere és a hozzá társuló 326 literes csomagtartó pedig a maga kategóriájában a felső szegmenshez tartozik. Az arany-narancs metál külsőhöz nagyjából hasonló színű betéttel gazdagított ülés (a külső és a belső színek összhangja igaz a többi színváltozatra, például a Bécsben látott halványkék metálra is) korrekt vezetési élményt ad.

in_gal_int_i20activ_07

Emellett az egyhangúságot megtörve, a fekete műanyag műszerfalon is visszaköszön a sárgás (vagy éppen más, a külső fényezéshez passzoló) betét. Igaz a kijelzők élénk kék színe kissé megosztó, de a középső LCD kijelző mérete a maga kategóriájában a nagyobbak közé tartozik és könnyen is kezelhető.

in_gal_int_ix_01

Ha ehhez hozzávesszük a jó rugózást és a kormányozhatóságot, a városban hasznos start-stop rendszert, az Active összességében kellemes élményt ígér. Eltekintve az olyan apróságoktól, minthogy csak a vezetőnél van elektromos ablakemelő. Ennél persze fontosabb, hogy a terepes kisautó a fogyasztás terén is korrekt eredményt, 6-7 literes fogyasztást mutat.

Az árral pedig szintén több szegmenst célzott meg a Hyundai: a belépő kategóriás 1.4I MPI benzines ENTRY felszereltségű modell kedvezményes ára 3 499 000 Ft, míg az 1.0 TGDI HP dízel full felszereltségű LED csomaggal – közte ABS elektronikus fékerőelosztóval (EBD), vészfék rásegítővel (BAS), elektronikus menetstabilizálóval (ESP), járműstabilitás-szabályozó rendszerrel (VSM) 4.999.000 forint. A jó hír az, hogy az öt év garancia minden modellre érvényes.

érsek m. z.

Legyél az első hozzászóló "Dupla crossover Koreából" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*