A csúcsra járatott “miautónk”

Suzuki Vitara 1.6 GLX 4WD Limited

hirdetés

Ha körbenézünk az utakon és az eladási statisztikákon, tényként közölhetjük, hogy a Vitara vált a Suzuki népautójává. Az Esztergomban gyártott modellt ráadásul tényleg testre szabták. Suzuki Vitara 1.6 GLX 4WD Limited teszt.

Az, hogy a Suzuki tényleg testre szabta az eladási rekordokat döntő slágermodelljét, a Vitarát, mi sem bizonyítja jobban, minthogy több mint 20(!) féle változatban dobta piacra az igazi városi terepjárót, az alapnak számító 1,6 GL-től, aminek listaára 4.590.000 Ft, de a valódi, akciós ára már abszolút barátságos: 3.890.000 Ft. A legdrágább 1.6 GLX 4WD 6TCSS Panorama dízelig, amit a kikiáltási listaárnak számító 8.862.150 helyett 7.260.000 forintért már elvihet a gazdája. Vagyis tényleg megtalálhatja az elvárásaihoz és főként a pénztárcájához illő modellt: a 4 millió alatti belépő ár kifejezetten barátságosnak mondható, a hétmillió esetében pedig nyilván a márkahűség és a megszokott hibátlanságba vetett hit viheti a szalonba a vevőt.

Mi ezúttal az árfekvést tekintve egy köztes, megjelenését tekintve viszont mégiscsak különleges példányt teszteltünk az 1.6-os Vitara GLX-et, Limited kivitelben, ötsebességes kézi váltóval, viszont összkerék meghajtással. Aminek listaára 6.410.000, a Suzukinál megszokott, azonnal akciós ára viszont 5.890.000 forint. Ami nem kevés, viszont itt is bejön az, hogy a Vitara tökéletes családi autó, ráadásul csinos SUV, ami az egyre többek által megszeretett – elvárt – magas vezetési pozíciót biztosítja, a Suzuki védjegyéül szolgáló megbízhatósággal. Na és a japán gyártónál a Jimny óta etalonnak számító összkerék meghajtással megfejelt terepjárós érzéssel.

Ami esetünkben azért is jött jókor, mert azon ritka napokban indultunk útnak, amikor éppen havazni, majd fagyni kezdett a városban, és a Suzuki ALLGRIP összkerék meghajtás szisztémájának négy verziója közül az ilyenkor az abroncsok tapadását növelő snow módba (emellett az auto, a sport és a lock áll rendelkezésre) kapcsolva szemléltem az új időjárási helyzetre reagálók olykor váratlan megoldásait.

Ami az 1.6-os benzines motort illeti, a 120 lóerő az ötsebességes kézi váltóval gondosan kiporciózva kifejezetten kellemes vezetési élményt garantál az 1730 kilós autóval. A majdnem 4,2 méter hosszú, 1,77 méteres széles és 1,6 méter magas autó ráadásul a fogyasztást tekintve kifejezetten mértéktartó az öt liter körüli fogyasztásával, amit már a tank 47 literes mérete is előrevetít. Kevésbé spóroltak viszont a csomagtérrel, ami alapból 375 literes.

Miközben az ember azt gondolná, hogy a Limited verzió a motort és a belső teret tekintve is csúcsfelszereltségű, és a legdrágább modell, a Suzuki ebben is megtalálta a középutat. Tesztautónk esetében ugyanis az egyedi és tetszetős külcsín és belbecs mellett más tekintetben nem vitte öncélúvá az extrázást, pont annyit ad amennyi egy izgalmasabb megjelenésű autó gazdájának még kellemes, ugyanakkor megfizethető élményt nyújt.

Az egyedi külső megjelenésről a csinos LED-es fényszórók, valamint a metál indigókék festéshez párosított galaktikus szürke tető, valamint az öt osztagú hűtőrács gondoskodik. Az egyszerű, ergonomikus belső – ahol a könyöklő is extrának számít –, térben pedig az optimális formájú velúr ülések barna bőr betétje jól rímel a középkonzolon az ajtókon és a váltót övező térben elhelyezett fémes bronzbetétekre. A kijelző a már megszokott 7 colos, négy osztagú, jól kezelhető multimédiás rendszer, a biztonságot pedig az ABS, az ASR, az ESP mellett az adaptív tempómat (ACC) és a lejtmenet-vezérlő mellett több más hasznos megoldás is szolgálja.

Egyszóval a Suzuki Vitara 1.6 4WD Limited úgy nyújt különlegeset, hogy a márka valójától egy percig sem rugaszkodik el.

Érsek M. Zoltán

Legyél az első hozzászóló "A csúcsra járatott “miautónk”" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*