Divat a jó bor Kínában

hirdetés

A Vinexpo szakmai szövetség január végi jelentése szerint 2013 során Kína – Franciaországot és Olaszországot megelőzve – a világ legnagyobb vörösbort fogyasztó országává vált. Tavaly összesen 1,87 milliárd palack vörösbor fogyott, harmadával több az öt évvel azelőttinél. A fehérborokat és a rosét is beleszámítva 2015-re hárommilliárd palackra nőhet a fogyasztás, ezzel Kína – az Egyesült Államok, Olaszország, Franciaország és Németország után – bebiztosítja ötödik helyét a világ legnagyobb borpiacai között.

Bár a kínaiak által fogyasztott borok 80 százalékban belföldről származnak, növekszik az import is. A vámhivatal statisztikái szerint január és október között a behozatal több mint 31 százalékkal 311 millió literre nőtt, értéke 68 százalékkal 1,7 milliárd dollárra emelkedett. Iparági előrejelzések szerint ez a trend a jövőben is fennmarad, így az évtized közepére az Egyesült Királyság után Kína lehet a világ második legnagyobb borimportőre.

A China Daily napilap által megkérdezett szakértők szerint a borfogyasztás fellendülésének hátterében több ok is meghúzódik – írja az MTI. Egyrészt a bort egészségesebbnek tartják a családi összejövetelek és üzleti vacsorák alkalmával hagyományosan fogyasztott rizspálinkánál és más szeszes italoknál, másrészt bort inni, és jó bort inni ma divatosnak számít az országban, emellett a bor ajándéktárgyként is egyre inkább terjed. Az iparág erősödéséhez érdekes módon a kínai kormány által még 2012 végén indított korrupcióellenes kampány is hozzájárul, ennek következtében ugyanis a neves kínai alkoholgyártók termékei nem kívánatos vendégekké váltak a hivatali összejöveteleken, azokat pedig sokszor borral helyettesítették.

A piac korántsem telített: az egy főre jutó borfogyasztás tavaly mindössze 1,5 liter volt, ami nemzetközi összehasonlításban is alacsonynak számít, és jelentősen elmarad például a franciák 51,9 literes átlagától.

Legyél az első hozzászóló "Divat a jó bor Kínában" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*