Dubaj új terveit és attrakcióit mutatta be Budapesten

Dubaj remek évet zárt tavaly, ami a magyar turisták Dubajba utazási statisztikáit illeti – tudhattuk meg, a Dubaji Turisztikai Hivatal üzleti reggelijén, a Spoon hajón.

Egészen pontosan 30 ezer utasról 37,3 ezerre nőtt a Dubajba látogató magyar turisták száma, ami mintegy 24 %-os növekedést jelent.

A rendezvényen részt vett a Dubaj turizmusának képviseletét ellátó Travel Advance cég részérő Paddington Tucker és a cég hazai képviselője Zajos Klára, valamint a Dubaj Turisztikai Hivatal részéről Viktoria Bajanukova, Jan Such és Amna Bin Hendi.

Előadásaikból megtudhattuk, hogy a 2020-as Dubaj Expóra rendkívül sok új szórakozási, nyaralási és sportolási, művelődési lehetőség illetve annak helyszíne készül el, mint például a Madame Tussaud Viaszfigura Múzeum, a Six Flags Témapark, jövőre pedig átadják a 200 méter magas Dubaj Óriáskereket is.

Jelenleg is nagy attrakciók fogadják az ide utazókat, mint például az IMG Worlds of Adventure, a Dubai Parks and Resorts hat témaparkot felölelő komplexuma a Lego Land-del, a Bollywood Téma Parkkal vagy Vízi Vidámparkkal. Rendkívüli élményt kínál az adrenalin túrákat kedvelőknek az XLINE Dubai Marina élménypark, ahol többek között 80 kilométeres sebességgel lehet száguldani Dubaj felett egy 1 kilométernyi zip-line pályán. A Dubai Mall a világ legnagyobb bevásárlóközpontja is a legnagyobb vonzerők közé tartozik a város turizmusában.

Dubaj idegenforgalma jelentősen nőtt, több mint 6 %-kal, 15,8 millió vendégéjszakával büszkélkedhetett tavaly, célja a 20 millió vendégéjszaka elérése. Kiemelt célcsoportjuk a középosztály, valamint a luxus turizmus további fejlesztése, és mellette továbbra is Dubajt, mint nyaralási desztináció helyszínét szeretnék a családok és baráti társaságok számára értékesíteni.