Egyszerűen nagyszerű

Suzuki Swift 1.2 CVT egy vidám kisautóSuzuki Swift 1.2 CVT egy vidám kisautó

Lassan szinte már közhelyszerű, de azért megint leírom: a Suzuki megújult modellpalettája nagyon rendben van. Érdemes volt ütősebbé tenni a dizájnt, ami minden típust vonzóbbá tett, miközben a belbecs tekintetében sem hibázott a japán gyártó. Ami olyannyira japán és gyártó, hogy az új Swift már egyenesen a szigetországból érkezett hozzánk. Suzuki Swift 1.2 CVT teszt.

Miközben mifelénk mindig nagy becsülete van annak, ha valami nyugati import – még akkor is, ha az a nyugat a távol-kelet – hamar jegyezzük meg, hogy korábban a Swift és most a Vitara a „Made in Hungary” jegyében, itthon gyártva is tökéletesen hozta a japán gyártónál megszokott perfekcionizmust. Megkockáztatom, ha lehet a kiválóságot fokozni, talán még az eredetinél is jobban…

A Baleno, az SX4  S–Cross, a Vitara és az ahányszor látom tetszik, bájos kis Ignis után a Swift külseje is nagyon el lett találva. Az ötösre értékelt 1.0 Boosterjet SHVS után most a nagymenőbb, 1,2-es benzines GLX-et próbáltuk ki a hibátlan fokozatmentes automata váltóval.

DSC_0064

Az, hogy egy modellnél mennyire más megjelenést ad egy szín, jól mutatja, hogy a most tesztelt metálszürke változat még harapósabb, mérgesebb külsőt adott a kisautónak, ami így szinte már nagyobbnak is tűnik, mint amekkora valójában. Különösen hátulról, ahol a sárvédők felé kiszélesített karosszéria még annak ellenére, hogy a karosszéria nincs megemelve, kicsit cross oweres felhangot is ad a megjelenésének. Ami az oldalon futó dinamikus vonalvezetésnek és a feketébe váltó hátsó tetőoszlopba diszkréten besüllyesztett kilincsnek is köszönhetően kifejezetten nagyautósnak tűnik. A kocsi mérete egyébként is csalóka: annak ellenére, hogy 3,8 méteres hosszával, 1,7 méteres szélességével 1,5 méteres magasságával, az alsó szegmensben indul, – a tengelytáv 2430-ról 2450-re növelésének is köszönhetően -, kifejezetten kényelmes a belső tere és még hátul is jól elfér benne két felnőtt.

DSC_0073

A fokozatmentes CVT váltós kivitel kapcsán elsőként azt érdemes megjegyezni, vagy inkább kiemelni, hogy miközben a benzinesek amúgy is többet fogyasztanak, mint a dízelek, az automata váltósak meg még ennél is többet, nos ezzel a megoldással a Swift vegyes fogyasztással is alulról súrolja a hat litert. Ami azért nem olyan kevés egy kis autótól, de érződött, hogy ha még sokat mennénk a kocsival, bőven lejjebb is lehetne ezt tornászni. Már csak azért is, mert a fogyasztás itt hatványozottan függ attól, miként és mennyire nyomjuk a gázpedált. Ha pedig ezt nem elég ügyesen tesszük az autó vagy megugrik, vagy úgy érezzük, hiába magasabb a fogyasztás, olyan az egész, mintha hármasban mennénk, ahelyett, hogy ötösben szeretnénk. (ilyenkor különösen hátul ülve érezzük, hogy az autó tele van erővel, vagy inkább túl van pörgetve, és még száz körül sem hozza ki magából azt a könnyedséget, amit lehetne).

DSC_0070

A lényeg azonban mégiscsak az alacsony fogyasztás és az ebben a kategóriában ritkaságszámba menő automata – mindegy az, hogy CVT –, biztosította maximális kényelem, ami igazi városi cirkálóvá teszi az amúgy is rendkívül mozgékony és a tolatóradarnak köszönhetően kiválóan parkoltatható Swiftet. Aminek a futóműve is kifejezetten stabil és kellemes autózást ígér a sztrádákon. Más kérdés, hogy a Pesten sajnos megszokott balkáni útviszonyok bukkanói ellen, különösen a hátul ülőknek sajnos nem tud védelmet adni, de hát nem is erre tervezték.

A komfortzóna része a kulcs nélküli nyitás, indítás, a többféle vezetést segítő megoldás, közte a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a kormányon kényelmesen beállítható tempomat, és az onnan vezérelhető rádió hangerő. Ez utóbbi azért okos dolog, mert a középkonzolon elhelyezett, ma már Suzuki standard, kifejezetten kellemes látványt nyújtó és jól használható, multimédiás kijelzőn – van navigáció is és a mobil telefont is könnyen csatlakoztathatjuk –, egyedül a hangerő beállítása nehézkes az érintőképernyős felületen. A sebességjelzőt és fordulatszámmérőt magában foglaló kijelzőn sok más hasznos és kevésbé hasznos adatot is követhetünk, de ami a pillanatnyi fogyasztás jelzőt nézve a gázpedál használatát is kontrolálni tudjuk. Külön jó pont, hogy a klímát az információközpont képernyő alatti három, jól látható és kezelhető gomb segítségével állíthatjuk be, miközben a kellemes közérzethez az ajtón és a műszerfalon elhelyezett fehér, jó minőségű műanyag betét látványa is hozzájárul. Jelezve, hogy olykor a fekete egyhangúságát megtörő kis plusz is mekkora változást tud hozni egy autó teljes belső terébe.

Az ár? Hivatalosan 5.080.000 Ft, a Suzukinál megszokott árazásnak megfelelően kapásból adott kedvezménnyel 4.350.000 Ft.

érsek m. z.

 

Legyél az első hozzászóló "Egyszerűen nagyszerű" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*