Itt a fix traffipaxok listája

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Egy autós sincs biztonságban a szuper traffipax miatt. Persze azt is mondhatjuk, hogy éppen az új, szupernek nevezett traffipaxok miatt nőhet a közlekedők biztonsága, hiszen ez a cél.

Az autósok rettegésére, az egy éve üzembe állt mobil traffipaxok mellett a 134 helyszínen telepített rendőrségi kamerák is élesbe váltottak – vagyis érdemes befejezni a vezetés közbeni telefonálást, a szabálytalan sávváltást és több minden mást. Mivel az új rendszer olyan kihágásokat is képes észrevenni, amelyeket eddig a jótékony homály fedett, most nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy megjövendöljük: bármilyen bírság nélkül csak a legpedánsabb szabálykövetők ússzák meg a közlekedést. De ne is merengjünk azon, hogy 70 km/óra miért életszerű egy kihalt úton, ahol 50-es tábla virít, vagy miként lehet mindig pontosan fékezni egy olyan szerencsétlenségnek tekinthető közlekedési lámpánál, ahol szinte kiszámíthatatlan, mikor jön a piros (ami jobb helyeken a meghatározott számú villogó sárga jelzés után következik.) A helyzet az, hogy a szabály, az szabály. A traffipax meg traffipax, amit ma már nem tudunk kivédeni azzal, ha fénylő CD lemezt teszünk az autó ablakába.

Mivel a mobil, autókba helyezett traffipaxok bármikor, bárhonnan előkerülhetnek – ha rendőrségi autónak tűnő fehér kocsit látunk, jobban tesszük, ha megkettőzve figyelünk a sebességre és minden másra. A pontos listát ITT találja meg, ahol a mellékelt PDF-eket is érdemes megnézni, ha traffipax-ügyileg felkészülten akarunk útnak indulni.

Ízelítőül a kihelyezések:

Forrás: police.hu Fotó: Vezda László

Forrás: police.hu, Fotó: Vezda László

Ami a legfontosabb: nem marad észrevétlen, és komoly bírsággal jár az öv nélkül autózás, a tiltott helyen történő sávváltás, a kézzel telefonálás és a lejárt műszaki vizsga is. A 134 helyszínre telepített kamerák 365 forgalmi sávot figyelnek, és a baleseti szempontból kritikus helyeken járulnak hozzá a balesetek megelőzéshez. Köztük a leggyakoribb baleseti oknak tekintett gyorshajtás visszaszorításához.

Mindezt a fix traffipaxok esetében fair módon, hiszen ezek a készülékek, autósra vadászva nem bújnak a bozótba, nem lapítanak a 70-ről 50-esre váltó tábla mögött. Sőt az autópályák, utak fölötti állványokra rögzített kamerák pontos helye ismert, és előre fel is van tüntetve az úton. Az általuk készített fotók pedig azonnal, automatikusan kerülnek a központi adatbázisba, majd utána szombathelyi, vagy vásárosnaményi rendőrségi feladóval érkezik a hivatalos levél a bírságról.

Jobb helyzetben csak a külföldi rendszámú autók gazdái vannak – akkor is, ha magyar a tulajdonos, mert hiába, hogy hazánk is tagja a 32 európai országot tömörítő Eucaris adatmegosztó rendszernek, az ő bírságuk behajtása sokkal nehezebb, vagy nem is sikerül a rendőrségnek. Azok is több eséllyel indulnak a bírság elleni harcba, akik traffipax blokkolót használnak, ám szabálysértési eljárás jöhet, ha  a trükk nem marad észrevétlen. A helyzetet ráadásul az is bonyolítja, hogy mobileszközökkel ellentétben a telepített traffipaxok nem lézeresek, hanem radarral mérnek.

Ezért a legjobb, ha radardetektort használunk, vagy olyan GPS-t, illetve telefonos navigációs eszközt – nem a kézben tartva – amely feltünteti a telepített traffipaxokat. Vagy egyszerűen betartjuk a szabályokat – amihez bizony néha életszerűtlen dolog, de a pénztárca szempontjából mindig hasznos.

Naprakész információk ITT érhetők el!

Legyél az első hozzászóló "Itt a fix traffipaxok listája" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*