Jól működnek a minősítési rendszerek

Az előbbi, az online visszajelzések és szállodai minősítések integrációs megközelítésével foglalkozik. „A hivatalos hotelminősítés átláthatóságot és eligazodást biztosít a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A vendégek igényeinek és elvárásainak átgondolása fontos kritériuma egy jól működő rendszernek. Emiatt a HSU egy nemzetközi vendégfelmérés eredményei alapján modernizálta a minősítési kritériumrendszert” – nyilatkozta Kopócsy Andrea, a HSU elnöke, aki e tisztet a 2015-ös évben tölti be.

Kopócsy Andrea kifejtette: „Az online vendégvélemények értékes visszajelzések a fogyasztók tapasztalatairól. Azonban, a HSU szeretné kiemelni, hogy a vendégértékelő oldalaknak meg kell szűrni a tartalmat és csak az arra alkalmas visszajelzéseket szabad publikálniuk, az igazmondás és hitelességük megőrzése érdekében.”

A HSU ebben a témában különösen a HOTREC: Benchmarks of Fair Practices in Online Distribution címen megjelent tanulmány 17. pontjára hivatkozik, nevezetesen: „Meg kell előzni a vendégvélemények manipulálását, azok helytelen használatát és a csalás lehetőségét”.

Az említett UNWTO tanulmányok közül, az utóbbi – amely szerint a különböző minősítési rendszerek és folyamatok megzavarják a fogyasztókat – már nem érvényes a HSU-tagokra. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. A HSU és annak kezdeményezése a megfelelő válasz az UNWTO felvetésére. Már több mint 20 ezer szállodát minősítettek a Hotelstars rendszere szerint. Ez a rendszer nemcsak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.

Legyél az első hozzászóló "Jól működnek a minősítési rendszerek" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*