Készpénzmentessé válhatnak híres síterepek

A téli sportok fenntarthatóságán dolgozik a Mastercard és a Nemzetközi Síszövetség. A fizetéstechnológiai cég segítségével teljesen készpénzmentessé válik a Hahnenkamm versenynek otthon adó Kitzbühel, és a szakértők szerint a következő öt évben számos síparadicsom követheti az osztrák város példáját.

A Mastercard bejelentette, hogy az idei Hahnenkamm versenyre már teljesen készpénzmentessé válik Kitzbühel városa és számos technológiai újítással is találkozhatnak az ide látogatók. A Mastercard és a LAKS Pay egy olyan hibrid prepaid kártyát bocsát ki, amelyet a kártyabirtokosok nem csak fizetésre, de a sípályákon, a sílifteken, a közösségi közlekedés során, sőt a hotelekben is használhatnak majd.

Az idei verseny kapcsán a Mastercard egy tanulmányt is készített Prof. Dr. Sascha L. Scmidt, a düsseldorfi WHU – Center for Sports and Management igazgatójának vezetésével és további 46 nemzetközi sí iparági szakértő bevonásával. A tanulmány alapján a technológiai fejlesztések kulcsszerepet töltenek be a téli sportok jövőjében, hiszen amellett, hogy növelik a versenyzők biztonságát és segítik a hatékonyabb felkészülésüket, hozzájárulnak a sípályák környezetének megóvásához.

„A Nemzetközi Síszövetség (FIS) és a teljes iparág számára nagyon fontos, hogy a téli sportok a technológiai fejlődés élvonalában maradjanak, hiszen elsődleges szempont, hogy a sportág szerelmesei minél több örömet találjanak a síelésben és minden mást, így a vásárlásaikat is a gyorsan és kényelmesen intézhessék. Ugyanakkor oda kell figyelnünk a fenntarthatóságra és a téli sportoknak otthont adó hegyek védelmére is. A FIS ezért is támogat olyan projekteket, mint a mesterséges hótermelés, vagy az alpesi elektromos járművek és a szén-dioxid-semleges üdülőhelyek fejlesztése. Úgy látjuk, hogy a technológiának ebben is megkerülhetetlen szerep jut majd.”

„A Hahnenkamm versenyek mindig is a csúcstechnológia élvonalát jelentették és az együttműködésünk során a Mastercard már a kezdetektől számos fejlesztéssel járult hozzá ahhoz, hogy az itt élők és a versenyre érkező turisták számára modern fizetési környezetet biztosítson.”- mondta Rose Beaumont, a Mastercard európai kommunikációs vezetője.

hirdetés