Konferencia-Magyarország

hirdetés

A Magyar Turizmus Zrt. (MT) adatai szerint Magyarországon 2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek, ami 8,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása jelentős pozitív változást hozhat a nemzetközi helyezésekben. Az MT szervezetén belül működő Magyar Kongresszusi Igazgatóság csaknem háromszáz partnerének közreműködésével 2014-ben is figyelemmel kísérte a magyarországi rendezvénypiac trendjeit. A 2014-ben Magyarországon rendezett konferenciák átlagos hossza 2,4 nap volt, résztvevőinek átlagos száma 162 fő. A konferenciákon összesen 414 183 fő vett részt. A legtöbb konferenciára novemberben került sor. Az 1020 nemzetközi konferencián összesen 152 430 résztvevőt regisztráltak, átlagosan 149 fős részvétel mellett. Az 1537 magyar konferencia 261 753 résztvevővel zajlott, így a résztvevők átlagos száma 170 fő. A legtöbb konferenciát 100-349 fő részvételével tartották.

A nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a magyar megrendelők után a brit megrendelők (7,2 százalék) a második helyet foglalják el, őket követik az amerikai megrendelők 5,9 százalékkal. A legnagyobb mértékben, 84,6 százalékkal az olasz megrendelések száma nőtt, a brit megrendelések száma is jelentősen, 53,2 százalékkal bővült, míg az amerikaiaktól 34,1 százalékkal több megrendelés érkezett. A nemzetközi konferenciáknak a résztvevő nemzetek szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy németek, osztrákok és olaszok érkeztek legnagyobb számban Magyarországra.

Még mindig szállodák biztosítják a legtöbb rendezvény helyszínét: a rendezvények 85,3 százalékát szállodában (a tavalyival megegyező adat), 5,8 százalékát kongresszusi központban, 3,7 százalékát egyetemeken, 5,2 százalékát pedig egyéb helyszíneken tartották. A rendezvények 67,5 százalékát Budapesten, 32,5 százalékát pedig vidéken tartották. A magyar konferenciák esetében kiegyensúlyozottabb a területi eloszlás, nem annyira Budapest-centrikus a rendezvénypiac: a nemzetközi konferenciák 23 százalékát, a magyar konferenciák 38,7 százalékát tartották vidéken.

A nemzetközi konferenciák esetében legnépszerűbbek az orvosi, gazdasági és gyógyszeripari témájú konferenciák voltak. 2014-ben a legtöbb nemzetközi konferenciát (30,8 százalék) orvosi témában rendezték. A gazdasági témában tartott rendezvények aránya 14,6 százalékot, a gyógyszeripari, illetve informatikai témát felölelő konferenciák aránya pedig 10,8-10,8 százalékot tett ki. Ezt követték a tudományos (6,9 százalék), mezőgazdasági (4,6 százalék), pénzügyi (3,8 százalék), művészeti, illetve oktatási (2,3-2,3 százalék), valamint az egyéb (13,1 százalék) témában tartott rendezvények.
A Magyar Turizmus Zrt. hároméves turisztikai marketingstratégiája szerint a társaság kiemelt feladata a 2018-ra tervezett új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatása a 2015-2017 közötti időszakban, továbbá a hazánkban megrendezett nemzetközi konferenciák, sportesemények számának növelése, a vidéki konferenciahelyszínek hatékonyabb piacra segítése.

Legyél az első hozzászóló "Konferencia-Magyarország" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*