Suttogó motor, magyar szívvel az Opeltől

Ütős forma, a világ egyik legmodernebb és leghalkabb – nem elektromos – motorjával, ami ráadásul „made in Hungary”. Kell ennél több. Igen, egy jó fogyasztás. Ez is megvan: Opel Mokka 1.6 CDTI COSMO teszt.

Nem sok olyan autó van, amit elsősorban formája miatt akartam tesztelni: a Mokka pont ezek közé tartozott. Mert a formás compact SUV-re tökéletesen illik, hogy meglátni és megszeretni. És ami még érdekesebb, a család, autókat még inkább formaviláguk szerint ítélő hölgytagjai is régóta elismeréssel csettintettek, ha az úton megláttunk egy Mokkát, ami minden elemében rácáfol az unalmas német vonalvezetés sztereotípiájára. Ami nem is annyira meglepő, ha azt vesszük, hogy az Opel újabb modelljei – elég csak az Adam játékos és az Insignia sportosan elegáns formáját nézni -, már évek óta gyökeresen szakítottak az osztrákok által egyszerűen csak házmester autónak nevezett imágóval.

Ugye a különleges megjelenésű autókkal az a baj, hogy az első évek kivagyi büszkesége után eltelik néhány év és ha a kocsit az ember nem passzolta el időben, később már szinte oson a slusszkulccsal a zsebében, mert messzire lerí, hogy az egykori nagymenő autóval, manapság már a futottak még kategóriába sorolódott.

Opel mokka

Az Opel Mokka viszont néhány évvel ezelőtti megjelenésekor éppen annyira volt újszerű, hogy a márka egyik húzómodelljévé váljon, miközben a bátor vonalvezetéssel megtervezett áramvonalas forma még évek múltán is frissnek, versenyképesnek számít. Arról nem beszélve, hogy a Mokka stílusbravúrt is elkönyvelhet azzal, hogy az autó abszolút értelemben is kompakt. Nem kicsi, nem nagy és az emelt futómű adottságát is a pakliba téve, még elég magas is. Más kérdés, hogy a tesztre kapott, legdrágább, fehér Cosmo kategóriában kicsit fáradt ötletnek tűnik manapság a rókavörösre hajazó műszerfal a kakaóbarna kárpittal, ami a bőrszerű ülés színvilágát is meghatározta. Igaz ez a felállás azért mégiscsak egyedi. Másrészt nyugodtan választhatunk másfajta kombinációt is.

Ami az ülés érdemi részét illeti, sportosan kemény, de kényelmes és még – a szintén kicsit kemény – hátsó ülésen is jól el lehet férni. A magassága miatt jó kilátású Mokkát amúgy is jó vezetni, amihez nagyban hozzájárul, hogy az, a világon ma a legmodernebbek közé sorolt szentgotthárdi 1.6-os CDTI dízel hajtja, amit az Opel a suttogó dízel jelzővel „Whisper Diesel” tesz egyedivé. Azt mondjuk nem hallottam, hogy a motor suttogna, de azt tény, hogy kellemesen duruzsol és ami még ennél is fontosabb: egy-egy tankolás után, a zsebünkben maradt forintok tényleg vígan duruzsolnak.

moka 2

Mert annak ellenére, hogy a fullos Cosmo 4×4-es hajtással, hatfokozatú kéziváltóval, négyhengeres 136 lóerős motorral vág neki az útnak (van egyébként egy gyengébb 110 lovas változat is) az 1.6-os suttogó dízel fogyasztása parádésnak nevezhető: a városban 6 literes, sztrádán, országúton 4 liter körüli fogyasztást produkál.

Ami a műszerfalat illeti, a szokásos Opel formát hozza, a piros fénnyel, a műszerfal tetejére helyezett média és navigációs egységgel, aminél még egy gomb nyomogatásával kell bepötyögni az utcaneveket – de ez már első nekifutásra is könnyen megtanulható. És ami a praktikum szempontjából legalább ennyire fontos, a Bluetooth-al pillanatok alatt a kihangosítóra csatlakoztathatjuk a telefonunkat. A csomagtér is Ok ebben a kategóriában: a 356 liter barátinak mondható, ha azt is hozzávesszük, hogy a kocsiban több apró tároló rész és zseb is segíti a cuccok elhelyezését.

 Ami az árat illeti: a tesztre kapott Opel Mokka 1.6 CDTI COSMO ára 7,5 millió, a legolcsóbb, 5 sebességes, kézi váltós 1.6 ECOTEC motorral felszerelt változat 6.1.

Érsek M. Z.

Legyél az első hozzászóló "Suttogó motor, magyar szívvel az Opeltől" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*