Történelmi SEAT-csúcs

A SEAT új értékesítési rekordokat ért el májusban. A márka kiszállításai az elmúlt hónapban világméretekben 15,5 %-kal emelkedtek, és elérték a 49 200 darabot.

2018 első öt hónapjában a SEAT  rekord mennyiséget jelentő kiszállítást ért el, ami felülmúlta történetének mindeddig legmagasabb értékesítési adatait, amelyet a 2000-es évben értek el. Az  a mennyiség 229 600 gépkocsi volt, az idei időszakban viszont a SEAT 238 500 gépkocsit szállítottak ki világszinten, ami 18,5 %-kal több annál is, mint a 2017 januárja és májusa között  kiszállított 201 30 darab autó volt.

A főbb európai piacokon az értékesítés  mintegy 14 %-kal nőtt, Olaszországban több mint 20 %-kal tudta növelni eladását a márka. A vártnál gyorsabb növekedés különösen az új Arona által adott lendületnek köszönhető ami kiegészítette az Ibiza, a Leon és az Ateca értékesítési sikereit. A vállalatnál ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy az év második fele nagy kihívást jelent majd, az új  WLTP (könnyű gépjárművekre vonatkozó, világszinten harmonizált vizsgálati eljárás) szabványok miatt.

A SEAT erőteljesen növekvő értékesítési trendjéhez  2018-ban a márka által  kiszolgált piacok többségén  megfigyelt növekedés járult hozzá. Ennek élén  Spanyolország állt, ahol a vállalat idén január és május között 50 400 gépkocsit értékesített, ez 14,3 %-kal volt több, mint tavaly ebben az időszakban regisztrált bővülés. A SEAT a gépkocsik spanyolországi regisztrációja terén nagy különbséggel  vezet versenytársai előtt, és a Leon valamint az Ibiza a két legnagyobb mennyiségben értékesített gépkocsi ezen a piacon. Az értékesítés Németországban még nagyobb mértékben, 19,3 %-kal nőtt, és elérte a 46 100 darabos mennyiséget, miközben az Egyesült Királyságban  az eladások ugyancsak  több mint 19 %-kal emelkedtek, és elérték a 29 400 darabos kiszállított összmennyiséget, ami 19,5 %-os növekedésnek felelt meg. A SEAT ugyancsak nagy mértékben tudta növelni az értékesítést Franciaországban (12 500 eladott  gépkocsi, 14,8 %-os növekedés) és Olaszországban (10 700 értékesített gépkocsi, és 22, 5 %-os emelkedés).

Algéria volt az a piac, ahol a SEAT  értékesítés a legnagyobb mértékben nőtt. Ennek  hajtóereje a helyben összeszelt új Ibiza volt, (10 700 gépkocsi,  és 1 000 darab 2018 januárja és májusa között). A márka eladásai erőteljesen nőttek olyan országokban, mint Ausztria (9 800 eladott gépkocsi, 24,7 %-os emelkedés), Belgium (5 000 értékesített gépkocsi, 36,5 %-os növekedés), Portugália (4 500 eladott gépkocsi, 27,6 %-os emelkedés) és Hollandia (4 200 értékesített gépkocsi, 29,8 %-os növekedés).