Új kenyér, teltházzal

Az augusztus 20.-i hosszú hétvége legnagyobb nyertese a Balaton. Rádóczy Andrea a négycsillagos, Hotel Silver Resort igazgatója arról számolt be, hogy Balatonfüred és környéke már hetekkel ezelőtt teljesen megtelt és az utolsó napok foglalásainak köszönhetően a péntek, szombat, vasárnap mellett, már hétfőn is kitehető a telt ház tábla. Sőt sokan a hét végéig meghosszabbítják szabadságukat. Ez az idei első hosszú hétvége, amikor árengedmény nélkül, minden szobát el lehetett adni -, értékel az igazgatónő, aki a tó más részeiről is hasonló híreket kapott a szakemberektől.

A talán legnagyobb Balaton parti szálloda, a közelmúltban jórészt felújított, három csillagos siófoki Silver Retro Bech vezetője, Páldy Y. György közepes nyári forgalmat tapasztalt. Hiába augusztus 20.-a, és kevés a jó forgalmú július, augusztus, a szezon és a tartózkodási idő tovább rövidült – mondja. Vendégkörük 70 százaléka magyar és főként családos.


A láncok is elégedettek

A Danubius Hotels vidéki házaiban, köztük a Balatonon, már péntektől teltházat regisztráltak. A többség két éjszakára érkezett és vasárnapig maradt. Kovács Balázs kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szerint külön jó hír, hogy a beutazóknak köszönhetően július, augusztus Budapesten is nagy forgalmat hozott. A magyar vendégek aránya a vidéki házakban 35 százalék úgy, hogy a belföldi forgalom az év első felében 7 százalékkal visszaesett. A külföldi vendégeknek köszönhetően azonban a társaság összességében mégis 5%-os forgalomnövekedést ért el. Pozitívum, hogy júliusban először az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya együttes forgalma meghaladta a tavalyi összesített adatokat.

A független szállodaüzemeltetők közé tartozó Service 4 You kft. is szinte mindenütt teltházról számolt be. A balatonparti és hévizi szállodáikban éppúgy, mint a négycsillagos ceglédi Hotel Aquarellben. Hévíz és Budapest kivételével a vendégek 80 százaléka magyar. Klemm Balázs ügyvezető igazgató szerint a válság hatása legfőképpen abban érződik, hogy nyáron, a korábbi egy hét, 10 nap helyett a többség 3-4 napra érkezik. Közöttük nagyon sok a családos és egyre többen fizetnek SZÉP Kártyával. Sokaknak ennyit enged meg a családi kassza, mások pedig azért választják a rövidebb nyaralást, mert féltik a munkahelyüket. A webes foglalások aránya már meghaladja a 30%-ot. Az online foglalás és a légiforgalom szoros egymásra hatását példázza, hogy a debreceni reptér londoni menetrendszerinti járatának megindulása után robbanásszerűen megugrott a cívis város jelképének számító Aranybika szálloda forgalma. Egy másik jelenséget is fontosnak tart: miközben néhány házban 5 százalékos áremelést sikerült elérniük, az egész piacnak kárt okoznak a kuponozó szállodák. Ők a mutatós, gyors értékesítési felfutást látva, reális költségelemzés nélkül, a túlélés érdekében, minden lapot a kuponos értékesítésre tesznek fel. Ezzel pedig – a piaci átlagárat is csökkentve -, gyakorlatilag minden kereskedelmi eszközt kiadnak a kezükből. Szerinte az az egészséges, ha egy szálloda, kapacitásának maximum 25-30%-val kuponozik, azt is csak az alacsonyabb töltöttségű időszakokban.


……….

Május óta szinte végig telt ház van a tiszafüredi, négy csillagos Tisza Balneum Hotelben, ahol a vendégek döntő többsége magyar és családos. Az átlagos tartózkodási idő itt 7 éjszaka. Kerek Péter a független szállodaüzemeltető Accent Hotel Management marketing igazgatója, a hozzájuk tartozó többi szállodánál is telt házról számolt be ezen a hétvégén. Budapesti szállodáiknál az egész év jó volt: például a Best Western Plus Hotel Ambra 10 százalékos forgalom növekedés mellett 36 százalékos bevétel növekedést ért el eddig. Ősszel pedig, további 20 százalékos átlagár növekedésre számítanak. A hévizi Lotus Therme Hotel & Spa-ba ugyan valamivel kevesebb vendég érkezett az idén, de elsősorban az orosz vendégeknek köszönhetően – akik Hévíz egész nyári forgalmát felvirágoztatják -, nőtt az átlagtartózkodás. A magyarok és az osztrákok ugyanakkor rövidebb időre érkeznek. Bükfürdőn, az újrapozícionált Greenfield Hotel Golf & Spa, az újonnan bevezetett all inclusive szolgáltatásnak köszönhetően , – több mint 50 százalékos – magyar vendégkör mellett, teltház közeli hétvégéket realizált idén.

A magyar és családos vendégek dominálnak a mórahalmi Colosseum Hotelben is, ahol az átlagos tartózkodási idő 2.5 nap. Az Accent szállodáinak tapasztalata szerint is július volt az első hónap, amikor az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya együttes forgalma majdnem elérte a kettő, tavalyi együttes forgalmát. A vendégek közel 30 százaléka fizet valamelyikkel – de egyre inkább SZÉP Kártyával. Ennek, megítélésük szerint reális a jutaléka, és előleg fizetésre is könnyen használható. Igaz van olyan pénzintézet, ahol lassú az előleg átfutásának ideje, ami néha azt eredményezi, hogy a vendég olykor hamarabb érkezik meg a szállodába, mint ahogy a SZÉP-Kártyával fizetett előleg beérkezik a banktól.


Huszadika a vidéki házaknak is bejött

Az első gyermekbarát szálloda, a négycsillagos az alsópáhoki Hotel Kolping egyedül az országban, az egész nyarat árgaranciával értékesítette. Vagyis, kizárva a last minute akciókat, a foglalás időpontjától függetlenül azonos áron értékesítette a szobákat. A következetes üzletpolitika eredményeként szinte egész nyáron teltház van a házban. Baldauf Csaba szerint a válság leginkább azzal érezteti hatását, hogy az átlagár stagnál és a közel 90 százaléknyi magyar vendégkör a nyarat és a kiemelt időszakokat kivéve továbbra is kisebb forgalmat hoz. A SZÉP kártya viszont kezd beérni: forgalma augusztusban már eléri azt, az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavalyi együttes forgalmát.

Magas telítettség, kissé növekvő szoba átlagár, stagnáló vendéglátási bevétel, rövidebb tartózkodási idő jellemzi az ünnepekre teltházas ráckevei, négycsillagos Kék Duna Wellness Hotelt. Vendégeik 85 százaléka magyar és családos. Sárvári Krisztina igazgató elmondta: a SZÉP Kártya forgalma dinamikusan nő: az egyéni vendégek 10 százaléka már ezzel fizet. A nyári forgalomnak jót tesz a főváros közelsége, a ház saját sétahajója, a többfajta dunai program, és a ráckevei Summerfest.
A négycsillagos Park Inn Sárvárban is teltházas az ünnepi hétvége. A nyári telítettség pedig közel 90 százalékos. A legtöbb vendégük Csehországból érkezik, a magyarok aránya 30 százalék körül mozog. Az Üdülési Csekk forgalma elenyésző, miközben a SZÉP Kártya forgalma, különösen a családosok révén folyamatosan emelkedik.


Budapestnek nemcsak a tűzijáték hoz vendéget

A Malév hiánya ugyan nem pótolható, de a szállodák már túltették magukat a kesergésen, alkalmazkodnak az új helyzethez – fejti ki Blandl Judit a főváros legújabb luxusszállodáját, a Buddha-Bar Hotelt is üzemeltető Mellow Mood Group általános igazgatója – Igaz a vendégkör megváltozott, de július, augusztus így is kiemelkedő forgalmat hozott a többféle kategóriájú szállodáiknak. A 20.-i hétvégén szinte mindenütt telt házat regisztráltak – a németek mellett elsősorban francia és spanyol vendégek érkeznek.


…………..
A nemzeti légitársaság hiányát a négycsillagos Airport Hotel Budapest nemcsak kompenzálnia tudta: a foglaltság és a bevétel minimális növekedését is sikerült elérni. Koloszár Krisztián igazgató szerint ehhez az is hozzájárult, hogy miközben megkapták a Magyar Labdarúgó Szövetség Játékvezető Bizottságának nyári edzőtáborát, más sportágak edzőtáborainak is otthont adtak. Vendégeik 80 százaléka ugyan külföldi, de a mostani teltházhoz a magyar foglalások is hozzájárultak.

Géher Zoltán a négycsillagos budapesti Hotel Continental Budapest igazgatója is elégedett: már az ünnepek előtt és utána is öt napig teltházas a szálloda. Ez 2 százalékos forgalom és 5,8 százalékos forgalomemelkedést jelent. Vendégeik többsége Nagy-Britanniából, Németországból, Olaszországból és – az utóbbi időben kifejezetten nagy számmal -, Belgiumból érkezik. A szakember szerint az augusztus 20.-i tűzijáték is azt bizonyítja, mennyire fontosak az egész város eladhatóságát segítő attrakciók, amit most a ház tetején található teraszon rendezett partival is látványosabbá tesznek.

A Ramada Resort Aquaworld Budapest számára is telt házat hozott a 20.-i ünnep. Igaz itt is nagy számban képviseltetik magukat a külföldiek – köztük a szlovák és a cseh vendégek.Hankó ágnes értékesítési és marketing igazgató a nyári foglaltságot is rendkívül jónak minősítetette, ami a négycsillagos szálloda mellett az Aquaworld vízibirodalomra is érvényes, ahol ezen a hétvégén a gyermekanimáció mellett a  Miss Aquaworld szépségverseny is fokozza az érdeklődést.

Érsek M. Zoltán

Legyél az első hozzászóló "Új kenyér, teltházzal" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*