Ultrakompakt szívdöglesztő Japánból

Az új Ignis, minden porcikájában szakított jellegtelen elődjévelAz új Ignis, minden porcikájában szakított jellegtelen elődjével

hirdetés

Ha azt mondjuk Suzuki, a japán minőségi garancia mellett, ma már a menőség érzete is megjelenik. Nincs ez másként a legújabb városi apróság, az Ignis esetében sem, ami ráadásul Japánból érkezik.

Suzuki Ignis 2WD GL teszt

Ha már a cigitől a kólán át a joghurtig tobzódunk az egészséges élet alapköveinek tekintett „light” termékek birodalmában, miért ne lehetne egy terepjáró is egyre kisebb és lightabb, gondolták a kisautó specialista Suzukinál, ahol gyorsan meg is teremtették az új Ignist, amivel a Vitara és az S-Cross után, egy újabb szegmensben intettek búcsút a „mi autónk” stílusú átlagemberes külsőnek. Olyannyira, hogy az egykor szürke, de megbízható Suzuki egyre inkább divatdiktátornak tekinthető a maga szegmensében, amit az új modellek iránti felfokozott kereslet is visszaigazol. Ami pedig a light jelzőt illeti, mi másnak tekinthetnénk az autó „ultrakompakt SUV” meghatározását, amire azért némi felmentést ad az, hogy hasmagassága a Vitaráéval megegyező és összkerék meghajtással is rendelhető.

Az új modell nem Magyarországon készül, hanem egyenesen Japánból érkezik hozzánk

Az új modell nem Magyarországon készül, hanem egyenesen Japánból érkezik hozzánk

Az új Ignis, minden porcikájában szakított jellegtelen elődjével, miközben az is újdonság, hogy a modell nem Magyarországon készül, hanem egyenesen Japánból érkezik hozzánk. A szigetországból, ahol minden négyzetméternyi helyet megbecsülnek, és ahol nagy tradíciói vannak annak, hogy aprólékos munkával, nagy odafigyeléssel, a legkisebb dolgokból is csodálatos tárgyakat képesek megalkotni. Ezt a tükrözi az új Ignis is, amelyből ezúttal az alapváltozatot jelentő elsőkerék meghajtású, egyszerűbb felszereltségű GL szintű kivitelt teszteltük.

Az Ignis nagy előnye, hogy kívül-belül abszolút önbizalmat sugároz annak a fogyasztói rétegnek – elsősorban a fiatal és fiatalos hölgyeknek -, amelyet megcéloz. A nagyjából 3,7 méter hosszú és felszereltségétől függően 1,66, vagy 1,69 méter széles, 1.6 méter magas kisautó egyik különlegessége, hogy – különösen hátulnézetből – harciasan elegáns formája, a (C-oszlopon elhelyezett, kissé megosztó) hátsó áll kopoltyúkkal, az üde metál színekkel még jobban kiemelve időt állóan formabontó. ( A tesztautó neonkékje mellett a gleccserfehér és a borostyánsárga igazán attraktív.) Nem olyan ami felett két-három év múlva elmegy az idő.

Gondosan megtervezett modernség, vagány színkombináció, minőségi anyaghasználat, középkonzol méretes kijelzővel, szénszál-hatású és a krómozott díszítések teszik trendivé ezt a kisautót

Gondosan megtervezett modernség, vagány színkombináció, minőségi anyaghasználat, középkonzol méretes kijelzővel, szénszál-hatású és a krómozott díszítések teszik trendivé ezt a kisautót

A tervezőket külön dicséret illeti azért, mert az apró autó belülről, még nagyobbnak is érződik, mint amit elsőre, kívülről ígér. Sőt ami talán még ennél is fontosabb, gondosan megtervezett modernségével, színkombinációjával, minőségi anyaghasználatával – a középkonzol méretes kijelzőjével a szénszál-hatású és a krómozott díszítésekkel – szintén időtállóan trendinek tekinthető, ami jól tisztán tartható és amelybe évek múltán is öröm lesz beülni. Már csak azért is, mert az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a hátsó ülésen sem kell szorongani, miközben az alapból 267 literes csomagtér is korrekt a kategóriában.

A tervezőket külön dicséret illeti azért, mert az apró autó belülről, még nagyobbnak is érződik

A tesztre kapott alap Ignis 1,25 literes szívómotorja – a mai turbómániában – már önmagában a szervizkerülő megbízhatóság garanciája, miközben az ötfokozatú manuális váltóval vígan mozgatja a kistestű autót. Olyannyira, hogy a zsúfolt városban is parádésan parkolható autó országúton 4 literrel is képes elmenni, és városban sem fogyaszt többet 5 liternél. Az összképet csak kissé árnyalja a 3,755 milliós kikiáltási ár, ami a Suzuki sajátos árazása miatt azonnal akciókkal is társul, aminek eredményeként már 3 millió körüli, tényleg korrekt áron is megszerezhető a GL változat.

-érsek mz.-

 

 

Legyél az első hozzászóló "Ultrakompakt szívdöglesztő Japánból" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*