Ütős vidékjáró, városba – MINI Cooper SD Countryman teszt

MINI Cooper SD Countryman teszt.MINI Cooper SD Countryman teszt.

hirdetés

Ahogy a kis autók már régen nem kicsik – helyüket már majdnem mindenütt az újabb legkisebb modellek vették át –, a Mini sem mini már. Sőt akad már olyan sportos kiadása is, ami trendi családi autóként is értelmezhető. MINI Cooper SD Countryman teszt.

Miközben egyre több autógyártó próbálkozott azzal, hogy a gyökerekhez visszanyúlva próbál az egykor népszerű modelljeiből, a mai kor extráival feltuningolt retro divat autót faragni, nem sokan mondhatják el, hogy ez üzletileg is sikerült. A kevés kivételek egyike a Mini, ami a BMW-hez kerülve kapott új géneket. A német gigásznál ugyanis tudják mit jelent egy legendás brand, és nem próbálták a könnyebb utat járva, fokozatosan BMW-vé alakítani a popkultúra részévé vált trendi törpe városi autót.

Így őrizte meg eredeti génjeit a Nagy-Britanniából indult Mini, amely az új kor új igényeinek megfelelően a tehetős fiatalok – és ma már fiatalos felnőttek – imidzsét sugárzó külső mellé igencsak high-tech belsőt kapott, hanem a megcélzott rétegre szabott – és még tovább személyre szabható –, igényekhez igazodva többféle formában és méretben is megjelent mára. A bajor autógyár persze okosan osztott-szorzott, hiszen a Mini nem a meglévő kuncsaftjait kannibalizálja – vagy csak minimális mértékig – hanem egy olyan új vevőkört teremt, aki alapvetően a városok szűk utcáin, parkolóiban éli életét, és úgy szeretne kilógni a sorból, hogy közben jó sok pénzt is áldozni tud ezért.

Ezt az igényt tökéletesen szolgálja ki az új MINI Cooper SD Countryman, amely már azokra a fiatalokra – és ismét nem árt megemlíteni: fiatalos érzelmű idősebbekre – épít, akik már nemcsak egyedül, barátnőjükkel – vagy barátjukkal –, róják az utakat, hanem mondjuk családos üzletemberek kisebb gyerekekkel, jómódú édesanyák, akik a biztonságos gyermekülésben furikázzák kicsinyeiket.

De nézzük is, mit tud a vidéki ember, a countryman közel 2,7 méterre megnövelt tengelytávú, sportosra szabott – vagyis SD változatú – dízel modellje a valódi célterületen, a városban. A külcsín, mondhatnánk azt is, megszokott Mini dizájn, de miközben a hagyományos matricacsíkokkal a nagyobb testet is kecsesebbé tették, a ködlámpa mellett elhelyezett két pár légbeömlő, a markáns hűtőrács és a hangsúlyosan elhelyezett, oldalt hátranyúló lámpák már jelzik, a Countryman több, mint egy csinos ruhához jól passzoló divat autó.

Ez igazolják a terepes megjelenést adó krómok, valamint a műanyagbetétek, amelyek az első sárvédőtől egészen a kocsi végéig futnak és persze a tetősín, ami nemcsak praktikus, de egyben dinamizmust sugárzó. És akkor még nem beszéltünk a kocsi hátsó feléről, ahol alul, a terepes hatást még inkább erősítő ezüst-fekete műanyag kombó mellett a króm betétek és felirat mellett a két kipufogócső teszi még markánsabbá a megjelenést.

Aminek különlegessége, hogy a megszokott egy ajtó helyett a dupla oldalajtó megléte is jelzi: a Mini már nemcsak a méret növelésével, de a kényelem fokozásával is új terepre indult. Amihez jól jön az üresen is másfél tonnásra nőtt – megengedett össztömeg 2130 kg –, kocsi immáron emberes, 4299 mm-es hossza, a 1822 mm-es szélessége és 1557 mm-es magassága. Az új dimenziót jelzi a csomagtartó 450 literes mérete, ami egészen 1390 literig bővíthető.

Ha már a belső komfort adott egy hosszabb úthoz, a városi autózásnál többet ígérő modell üzemanyagtartályát is eszerint tervezték: az 51 literes tank nem kevés, ha a kocsi vegyes fogyasztásban kb. 6,5 literrel ment, amit országúton akár 5 liter alá is lehetett szorítani.

A beltérben pedig már a Mini védjegyének számító extravagáns megoldások várják a kényes ízlésű és a hangzást tekintve vájt fülű utasokat. A sportosan apró kormánykerék bevonata természetesen vajbőr, ahol a belső ív varrása teszi még exkluzívabbá a megjelenést. De ez még mind semmi az áramvonalasan kényelmes, többféle pozícióba állítható fekete bőr ülés, a karosszéria színében az ajtón és a műszerfalakon visszaköszönő bőrbetétek mellett is minden tökéletes összhangban teremti meg a retro-high tech életérzést, az apró kapcsolóktól a hosszában elhelyezett ovális légbefúvókon át az első MINI modellek egyetlen kijelzőjét idéző középső többfunkciós, kerek infotainment kijelzőig.

Ha azt mondjuk, hogy a minden lényegi, vezetést segítő és biztonsági megoldást felvonultató Countryman 190 lóerőt ad az 1995 köbcentiméteres dízellel, már csak azt érdemes talán hozzátenni, hogy ehhez a trendi, száguldó, 8 fokozatú automataváltós hifi-stúdióhoz olyan belső méret is tartozik, amiben 4 felnőtt egy hosszabb útra indulva is kényelmesen elfér. Ilyenkor lehet értelme a tesztautónk egyik extrájának számító ALL4 összkerékhajtásnak is, ami önmagában több mint 600 ezerrel dobja meg az árcédulát, ami a teljes felszereltségnél 17 millió fölé is felkúszik, ám az óvatosan adagolt extrákkal már 12 millió körül megáll. Cserébe kiélvezhetjük a 7,6 körüli 0-ról 100 km/h-ra gyorsulást és a meg nem célzott 208 km/h-s végsebességet is. De épp ezért az öveket még így is nemcsak kötelező, mindenképpen érdemes is bekapcsolni.

érsek m.

Legyél az első hozzászóló "Ütős vidékjáró, városba – MINI Cooper SD Countryman teszt" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*