Választáskor is népszerű a wellness

hirdetés

2014 áprilisának első hétvégéjén mindenütt jó forgalmat regisztrálnak. Szakemberek szerint a 2012-ben feltöltött SZÉP-kártya május 31-i levásárlási határideje lendíthet még a tavaszi forgalmon. Igaz olyan is lesz, aki ezzel a nyári nyaralását fizeti ki.

A Danubius Hotelsnél Budapest volt a nyerő az év első két hónapjában. A 25 százalékos forgalomnövekedés mellé azonban lényegesen szerényebb bevételnövekedés társul. A szállodaláncnál vidéken ellentétes folyamat játszódott le: enyhe vendégszám-csökkenés mellett hat százalékos bevételnövekedést értek el. Kovács Balázs értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes szerint a fővárosi forgalomemelkedésben nagy szerepe volt az MT. Zrt. és a szállodák közös akciójaként futó téli Winter Invasion akció sikerének és a Műkorcsolya EB-nek – az ilyen jelentős sportesemények mindig jót tesznek Budapest forgalmának. A bevétel növekedéséhez itt némiképp az is hozzájárult, hogy míg tavaly február végéig 292 az idén 304 forint volt az euró átlagára. Vidéken ugyan már észlelhető némi áremelkedés, de a piacot gyengítő kuponos akciók miatt is az árérzékenység határa továbbra is alacsonyan van. Ugyanakkor nagyon fontos – magyarázza –, hogy a különösen Budapesten és a Dunántúlon egyre maghatározóbb orosz turisták száma az ukrán helyzet miatt ne csökkenjen. A Danubiusnál az első hosszú hétvégének számító húsvétkor vidéken és a fővárosban is teltház körüli foglaltságot várnak, de az ünnep még messze van – teszi hozzá. Ugyanakkor a szállodacsoport – az OTP-vel karöltve – erős akcióval igyekszik szállodai költésre ösztönözni azokat, akiknek május 31-ig el kell költeniük a SZÉP-kártyán rendelkezésre álló 2012-es összegeket.

– Minden wellness szállodánkban erősebben indult az idei év, mint a tavalyi, van ahol 10-15 százalékos javulást is tapasztaltunk bevételi és kihasználtsági oldalon – elemez Kerek Péter, a többek között a tarcali Andrássy Kúriát, a büki Greenfield és a hévizi Lotus Therme szállodákat működtető Accent Hotel Management független szállodaüzemeltető marketing igazgatója. A jó eredményben szerinte az is szerepet játszott, hogy az enyhe tél kedvezően hatott a házak megközelíthetőségére. Sőt, voltak napok, amikor a szélvédett teraszokon még a napsütést is élvezhették a vendégek. Ráadásul üzemeltetési szempontból is jelentős megtakarítást könyvelhettek el az alacsonyabb fűtésigény miatt. A holt szezonban az is jól jött, hogy Valentin-nap ezúttal péntekre esett, ami február közepén emelte a foglaltságot. A mezőkövesdi Balneo Hotel Zsóriban Ruszt Edit szexuálpszichológus tartott szemináriumot és négyszemközt, illetve hatszemközt is beszélgethettek vele a vendégek. A szakember telt házat vár húsvétra és jó foglaltságot májusra, miközben a lejáró SZÉP-kártyások részére ők is komoly akciókat ígérnek.

Január a pravoszláv karácsony miatt is nagyon jó forgalmat hozott, miközben februárban a foglaltság és a bevétel is jelentősen növekedett – magyarázza Szabó Áron a Ramada Resort Aquaworld Budapest igazgatója. A jó eredményben a magyar vendégéjszakák stagnálása mellett elsősorban az játszott szerepet, hogy a meleg tél miatt sok osztrák tartományból és Szlovákiából is többen érkeztek a házba a sí szünetben. A magyarok Valentin-napkor jöttek nagy számban, igaz ez az esemény már annyira divatos lett, hogy amikor nem hétvégére esik, akkor az egész héten megemeli a forgalmat. A házban a húsvéti foglaltság – akció nélkül –, már most 80 százalékos, miközben a nem sokkal utána következő másik hosszú hétvégén, május elsején már most biztos a telt ház.

Enyhébb forgalomcsökkenés mellett csaknem öt százalékos bevétel emelkedést ért el a gyopárosfürdői Alföldgyöngye, a ceglédi Aquarell és a hévizi Hotel Palace – elemez Klemm Balázs, a független szállodaüzemeltető Service4You ügyvezető igazgatója, aki úgy látja, a választás hétvégéjén sem esik a forgalom. Ebben nagy szerepe van a saját internetes értékesítési rendszer erősítésének – mondja – és a törzsvendégkör kialakulásának. Továbbá annak, hogy a kuponos ajánlatokat tíz százalék alá szorították és csak célzott marketingakciókhoz alkalmazzák. Valentin-napon náluk szinte mindenütt telt ház volt, és annak ellenére, hogy március 15-e szombatra esett, a forgalom így is jobb volt, mint tavaly. Más kérdés, hogy akkor hóvihar és katasztrófahelyzet sújtotta az országot és a szállodaipart. Ám a sok hó számukra előnyt is jelent, mivel az ausztriai Gasthof Kirchenwirtben idén csaknem húsz százalékkal nőtt a forgalom. A szakember a Magyarországon húsvétra telt házat vár, és emellett a SZÉP-kártya egyre inkább meghatározó szerepét emeli ki, hozzátéve a gazdasági helyzet konszolidációjával idén, a tavalyinál is jobb évet várnak.

Az év eleje ugyan foglaltságban az elvárások alatt maradt, de az átlagár-emelés a várakozásoknak megfelelően alakult – von mérleget Hamar Krisztina a Park Inn Sárvár marketing vezetője, kiemelve: mivel nevük elsősorban külföldön ismert, vendégeik többsége is a külhonból érkezik. Ezért idén a hazai márkaépítésre és piaci jelenlétre is nagyobb hangsúlyt fektetnek.

A Continental Hotel Budapestben az év első három hónapjában a foglaltság 11,5 százalékkal növekedett 2012 első negyedévéhez képest – értékel Géher Zoltán, a szálloda vezérigatgatója. A nagy kereslet már párosult az átlagárnövekedéssel is, hiszen forintban ez 5,3 százalékos emelkedést jelent, ami a forint gyengülése miatt csak 1,5 százalékos emelkedést jelent euróban. Összességében több mint 17 százalékos a szobaárbevétel-emelkedés, euróban 13 százalékos. A kilátások is jók – mondja a vezérigazgató –, hiszen minimum hasonló vagy magasabb az elkövetkező három hónap foglalásállománya, mint tavaly, habár a 2013-as foglaltsági adatokat már nehéz növelni, így csak az átlagárnövekedés az egyetlen járható út, ami nagyon ráfér Budapestre, mint Európa egyik legolcsóbb desztinációjára. Az átlagár előreláthatóan euróban 4-5 százalékkal emelkedik az elkövetkező hónapokban, hála néhány nagy sporteseménynek a Hungaroringen.

Az idei év a hétéves üzemelés kezdete óta a legnagyobb lendülettel indult – elemez Rádóczy Andrea a Magyar Turizmus Minőségi díjat nyert balatonfüredi Hotel Silver Resort igazgatója. Megemlítve, hogy év elején, a 14 százalékkal nagyobb – 70-80 százalékos – kihasználtság mellé 32 százalékkal nagyobb árbevételt és 5,4 százalékkal magasabb vendégszámot sikerült elérni. Igaz a télen nem jellemző rekordszámú foglalás elsősorban az akciós áru csomagoknak köszönhető, az átlagárat mégis sikerült növelni. A házban a választás hétvégéjén is magas a foglaltság, Húsvétra pedig telt házat várnak, miközben az is jó hír, hogy osztrákok is egyre nagyobb számban látogatnak hozzájuk: van olyan Bécs környéki nyugdíjas pár, aki idén már harmadszor töltött érkezett egy egész hétre.
– A január idén sokkal jobb volt a tavalyinál, de 2013-ban ez az időszak gyenge volt – elemez Baldauf Csaba az alsópáhoki Hotel Kolping igazgatója. Januárban 70, februárban – 9 százalékos növekedés mellett –, 80 százalékos kihasználtságot és telt házas hétvégéket ért el a ház. Márciusban azonban jelentős visszaesés mutatkozik, és a választás hétvégéjén sincs telt ház. A korábban megszokott március 15-i hosszú hétvége hiányát is érzik. Húsvétra és a húsvéti szünet idejére viszont ismét meglesz a telt ház, ami a május 1-jei hosszú hétvégére is garantáltnak látszik.

A belföldi forgalom motorjának számító SZÉP-kártya kibocsátói közül az MKB-nál azt tapasztalják, hogy az ügyfelek döntően Budapesten és a Balatonnál használják fel a kártya által nyújtott kedvezményeket. Az is látszik, hogy míg a budapesti felhasználás jelentős hányada az étkezéshez kötődik, a nyáron meglóduló költések döntő része szállásfoglalást jelent. Lehoczky László az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyvezető igazgatója szerint a tudatos felhasználást jól mutatja, hogy a kártyabirtokosok tisztában vannak azzal, hogy a SZÉP-kártyára feltöltött pénzeket mindig a feltöltést követő második naptári év május 31-ig lehet felhasználni. 2014. május 31-ig tehát a 2012-ben feltöltött összegeket kell felhasználni. Különben a kártyán maradt pénz visszaszáll a munkáltatókra. Igaz, 2013 végén a mintegy 900 ezer kártyabirtokos alszámláin becslések szerint még mintegy 5 milliárd, 2012-ben feltöltött forint maradt, de például az MKB-nál egyértelműen látszik, hogy ügyfeleik gyakorlatilag teljesen lehasználják a keretet, jelenleg már csak az eredeti 2012-es összeg 5 százaléka vár elköltésre. Mivel az MKB SZÉP-kártya kibocsátójának is fontos, hogy segítse a kártyabirtokosokat, ezért annak lejárat előtt folyamatosan felhívja az érintettek figyelmét az érintett összeg mielőbbi elköltésére A munkáltatókat külön megkeresi telefonon és e-mail-ben, hogy hívják fel dolgozóik figyelmet a lejáró maradvány összegek elköltésére. Az ügyfeleket az is védi, hogy a kártyát úgy alakították ki, hogy az aktuális költéseket – a „first in first out” (FIFO) gyakorlatnak megfelelően –, automatikusan a legelőször feltöltött összegekből vonják le.

Legyél az első hozzászóló "Választáskor is népszerű a wellness" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*