Wellnesst hozott a Jézuska

A Mikulás után már a Jézuska is tudja, hogy nem mindig otthon kell keresni a gyerekeket és a karácsonyfát, mert idén is egyre több honfitársunk töltötte wellnessezéssel összekötve a karácsonyt. A szilveszteri telt házba pedig, a nyugat-európainál kedvezőbb árak mellett, a biztonság miatt is Magyarországot választó külföldiek is besegítettek Budapesten.

Balatonfüredtől Budapesten át Noszvajig egymást érik azok a szállodák, főként az üdülőhotelek, ahol már karácsonykor kitehették a megtelt-táblát, a szilveszter pedig szinte mindenütt telt házat hoz. Az Utazó magazin körkérdése nyomán kiderült, annak ellenére is rendkívül erős forgalmat hoznak az év utolsó napjai, hogy a hotelek 5-12 százalékkal emelték az ünnepi csomagok árát. Érdekes változás, hogy az év végi pihenések szezonja már karácsonykor kezdődik: mind többen kérnek fenyőfát a hotelszobába, mert már a szentestét is szállodában töltik. Így, miközben néhány éve, vidéken még több kisebb szálloda költségtakarékosságból bezárt karácsonykor, manapság nem ritka, ahol már december 24-én is 80 százalékos volt a foglaltság. Vidéken a magyar vendégek vannak többségében, köztük, míg Pesten az európai és amerikai turisták mellett, különösen szenteste, egyre több ázsiai utazó sétált az utcákon. Nem véletlen, hogy a fővárosban is egyre több vendéglátóhely érezte úgy: 24-én is érdemes nyitva tartani.

Telt ház – így jellemezte az év utolsó heteit a Hotel Silverine Lake Resort Balatonfüred igazgatója. Rádóczy Andrea tájékoztatása szerint többnyire magyarokat fogadnak a karácsonyi időszakban, a vendégeknek csak kevesebb mint 30 százaléka érkezett külföldről, elsősorban Ausztriából, Németországból, Csehországból és az Egyesült Királyságból. Idén a szokásosnál korábban regisztrálták a karácsonyi foglalásokat, miközben az ünnepi csomagok ára átlagosan 7 százalékkal emelkedett.

silverine

Hotel Silverine Lake Resort Balatonfüred

Karácsonykor főként december 24-én érkeztek a vendégek, az átlagos tartózkodási idő két éjszaka, de azért akadtak, akik 4-5 éjszakát foglaltak. A tavalyinál némileg magasabb árak mellett telt házas lesz a szilveszterük is. A karácsonyi időszakban a közös karácsonyfa díszítés mellett a vízparti jégbár és a szabadtéri finn szauna színesíti a napokat, szilveszterkor az óévbúcsúztató parti jelent plusz vonzerőt.

A Zeina Hotelshez tartozó Continental Hotel Budapestben és Prestige Hotel Budapestben az öt százalékos forgalom növekedést tíz százalék feletti árnövekedés mellett realizálták. Géher Zoltán szállodaigazgató szerint idén a tavalyinál hamarabb ékeztek a foglalások, és a két ünnep között, valamint szilveszterre el is keltek a szobák.

prestige_costes_2

Prestige Hotel Budapest

A szakember úgy tapasztalja, hogy Budapest biztonságos minősítése hol kimondva, hol kimondatlanul segíti a beutazást, miközben, a két ünnep között, az olaszok, görögök mellett meglehetősen sok, tehetősebb, szerb, román, orosz, ukrán turista fővárosunkat a Bécs-Budapest-Prága „háromszög” részeként keresi fel. Vendégek közel 80 százaléka már az interneten, az erre specializálódott nagy portálokon foglalja le a szállást, miközben a szálloda saját oldalán a foglalások kevesebb, mint 10 százaléka realizálódik. Mindannyian rendkívüli módon értékelik a házak ünnepi díszítését, amelynek központi eleme a díszes karácsonyfa. Üröm az örömben, hogy a hazánkba érkező utazók jó része még mindig a nyugatiak számára olcsó árak miatt érkezik és így hiányzik a magas költésű, igényes turista és mivel az év utolsó napja szombatra esik, a vendégeik többsége 1-2 napos tartózkodás után, január 2-án, vasárnap már haza is indul.

Változatosan alakul a foglaltság és a vendégkör a Danubius Zrt. szállodáiban. Vidéki számainkon látszik, egyre erősebb az a trend, hogy a családok nem otthon, hanem valamelyik wellness vagy all inclusive szállodánkban töltik szeretteikkel együtt a karácsonyi ünnepeket. Ennek megfelelően a vidéki wellness szállodáink már december 25-től telt ház közeli foglaltsággal üzemeltek, és már szenteste is magas – egyes házakban 80 százalék feletti – volt a kihasználtság – jellemezi a helyzetet Bogár Zoltán, a Danubius Zrt. központi üzletfejlesztési igazgatója. Hozzátéve: a kereslet növekedés az árak emelkedésében is megmutatkozik, miközben Budapesten maradt még növekedési potenciál. A fővárosban ugyanis karácsony táján a kapacitáskihasználtság még inkább az 50 százalékhoz volt közelebb, mint a telt házhoz, de ez még így is átlagosan 10 százalékos növekedést jelent a múlt évhez képest.

danubius2

Danubius Hotels Group

A bővülésben szerepe lehet annak is, hogy Budapest biztonságos városnak számít, s persze még mindig sokat nyom a latban az is: a főváros ár-érték aránya továbbra is vonzó a külföldi turisták számára. Miként a Danubiusnál fogalmaztak, Budapest és a nagyobb nyugat-európai városok átlagára között még mindig nagy a különbség – a magyar főváros kárára. Ami Budapesten a vendégkört illeti, a görög csoportok mellett hagyományosan sok a brit, német, olasz és holland vendég. Bővül az amerikai turisták köre, és az idén lassan erősödő rubel kezdi visszahozni az orosz utazási kedvet is.

A Danubius szállodáiban azt tapasztalják, hogy mind többen vannak azok a vendégek, akik már hónapokkal korábban, sokszor már a nyár végén gondoskodnak karácsonyi – jellemzően 2-3 éjszakás – szállásfoglalásukról. De közben még mindig rengeteg foglalás érkezik az utolsó pillanatokban is. A növekvő kereslet persze az árakra is hatással van: a múlt évhez képest két számjegyű százalékos átlagár növekedéssel zárták a karácsonyi időszakot a vidéki wellness szállodáiban. S ha már pénzügyek: tavaly decemberben, a vidéki szállodáikban 18 százalékkal nőtt a SZÉP-kártyás fizetések értéke, s az idén legalább ugyanilyen dinamizmust érzékeltek.

A szilveszter a hagyományoknak megfelelően még a karácsonynál is erősebb lesz a Danubius szállodákban. A korábbi évekhez hasonlóan a társaság hoteljeinek döntő többsége – vidéken és Budapesten egyaránt megtelik. Igaz, a telt házas évzáró ezúttal a szokásosnál rövidebb lesz, mert december 31. szombatra esik, és a vendégek többsége január 1-jén, vasárnap már utazik is haza. Ez azért jelent kiesést, mert tavaly január 1-je péntekre esett, így a vendégek közül sokan maradtak 1-2 éjszakával tovább.

Év végi  nagy rohamról számolt be a két noszvaji gyermekbarát szállodában, az Oxigén Hotelben és a Tündérkert Hotelben, valamint az azonos csoporthoz tartozó „felnőttbarát” ráckevei Duna Relax Hotelben is Sárvári Krisztina igazgató.

kek-duna

Duna Relax &; Event Hotel, Ráckeve

Az Oxigénbe és a Duna Relaxba már egyre többen foglaltak korán, így az utolsó helyek is elkeltek októberben, de a Tündérkert is telt házas lesz szilveszterre.

oxi

Oxigén Hotel Family & Spa, Noszvaj

Ahogy országos szinten, úgy itt is nőttek az árak: a három hotelnél mintegy 10-15 százalékos árnövekedést tudtak érvényesíteni. A vendégek zöme 3-4 éjszakára foglalt szállást, és 15-20 százalékuk jelezte, hogy SZÉP-kártyával fizetne.

Erősnek ígérkezik az évzárás a bükfürdői, négycsillagos Caramell Premium Resortban is. A szálloda igazgatója, Glázer Tamás elmondta: karácsonykor, 23-tól, 26-ig 60 százalékos foglaltság mellett üzemeltek. Vendégeik többsége magyar volt, de  Csehországból, Szlovákiából és Ausztriából is érkeztek vendégek. Szilveszterkor telt házzal működhet a ház, és már jóval az év utolsó napja előtt 90 százalékos volt a foglaltság. Glázer Tamás kifejtette: a vendégek idén, a szokásosnál később kezdték el lefoglalni szállásukat az ünnepekre, sokan kifejezetten az utolsó pillanatban – elsősorban közvetlenül a szálloda oldalán – adták le, általában három éjszakás foglalásukat. A megújult és kibővült Caramellben 15 százalékos áremelést sikerült érvényesíteni, vendégeik mintegy 20 százaléka fizet SZÉP kártyával.

A négy csillagos Airport Hotel Budapestben  a karácsonyi foglaltság 50 százalékos volt, főként külföldi, koreai, német, brit vendégeket fogadnak a szállodában – tudtuk meg Koloszár Krisztián Ákos szállodaigazgatótól, akik szerint ebben az időszakban 3 százalékos átlagár növekedést realizálhattak. Ennél is jobb eredményt hoz a szilveszter, amikor ennél valamivel nagyobb árnövekedés mellett telt ház lesz a hotelben. Vendégeik számára fontos „alapfelszereltség” az úszómedence, s míg a csoportok általában jó előre leadták foglalásukat, az egyéni vendégeknél jellemzőbb az utolsó pillanatban megtett, last minute foglalás és a jobbára rövid, maximum 2-3 éjszakás tartózkodás. A vendégkör főként az osztrák, ukrán, orosz és brit utazókból kerül ki, és közöttük meglehetősen sok a „low cost” vendég, akiket Budapest nemzetközi viszonylatban olcsónak tekinthető árai vonzottak hazánkba.

Az alsópáhoki családbarát Kolping hotelben már karácsonykor magas volt a foglaltság és a párok, gyermeküket egyedül nevelő szülők mellett többségében olyan családok érkeztek, ahol három generáció – szülők, nagyszülők, unokák, együtt ünnepeltek.

maxresdefault

Kolping Hotel, Alsópáhok

Baldauf Csaba igazgató elmondta, a házban többfelé állítottak karácsonyfát, amelyek közül a legnagyobb, a közel öt méteres, 400 dísszel ékesített fa szolgált az ünnepség központi helyszínéül. A hotel szerencsés adottsága, hogy szinte a szálloda bejáratánál található az a templom, ahol a helyi plébános által tartott éjféli misét is felkereshették azok a vendégek, akiknek ez hozzátartozik az ünnephez. A szállodában, ahol idén ebben az időszakban nagyjából öt százalékkal növekedtek az árak, szilveszterkor közel telt házzal számolnak, de kiesést jelent, hogy idén később kezdődik az iskolai szünet és hétfőn már véget is ér. Így már főként csak az osztrák, román és szlovák vendégek maradnak, akiknél tovább tart a munkaszünet és a pravoszláv karácsonyt ünneplők, akik főként a közeli Hévízen töltik az év végét.

A Service4You független szállodaüzemeltető szállodái közül – nagyjából nyolc százalékos áremelkedés mellett –, az üdülőhotelekben a Tisza Balneumban és a ceglédi Aquarellben volt igazán magas, 70 százalékos a karácsonyi foglaltság – itt is többen érkeztek úgy, hogy a család három generációja foglalt egymás mellett több szobát -,  míg a városi szállodákban, például a győri ETO Parkban 40 százalék körüli volt a telítettség. Klemm Balázs ügyvezető igazgató szerint a szilveszter mindenhol telt ház lesz, amihez elengedhetetlen a nívós szilveszteri program is. A szakember szerint vendégeik nagyjából 25 százaléka fizet SZÉP kártyával, de íz új cafeteria szabályok miatt sem fél a forgalomcsökkenéstől, mert szerinte akinek már az életforma részévé vált a wellness és a pihenés, az már a jövőben is ragaszkodik a hétköznapok utáni kikapcsolódáshoz.

-émz-boda-

Legyél az első hozzászóló "Wellnesst hozott a Jézuska" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*