A nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt Budapest Főváros Kormányhivatala elsőfokon, nem jogerősen 100 millió forintra bírságolta a Ryanairt és 25 millió forintra a Wizz Airt.
A Miniszterelnökség közlése szerint a kormányhivatal megállapította, hogy a társaságok tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért mindkét vállalat esetében pénzbírságot szabott ki.
A kormányhivatal vizsgálata alapján egyértelművé vált, hogy a légitársaságok nem tettek meg minden tőlük elvárhatót az utasok megfelelő tájékoztatása érdekében, ezért az ír Ryanair légitársaságot súlyos mulasztása miatt 100 millió forint, a magyar hátterű Wizz Airt 25 millió forint megfizetésére kötelezték.
Sajtóhírek szerint a nyáron a Wizz Air több járatánál is előfordult, hogy nem tudtak elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek föl az adott gépre. A Ryanairrel szemben a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt indított eljárást György István fővárosi kormánymegbízott. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult elő többször is a nyáron, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
György István fővárosi kormánymegbízott kedden újságíróknak nyilatkozva azt mondta, a Ryanair esetében két, Las Palmas repülőterére közlekedő járattal kapcsolatban merültek fel aggályok. Az utasokkal ugyanis csak az érkező repülőtéren közölték, hogy nem mindegyikőjük csomagját vitték el, több feladott poggyász is Budapesten maradt. A másik esetben túlsúlyra hivatkozva közölték az utasokkal a gép fedélzetén, hogy bizonyos csomagokat ki kell pakolni, és le kell szállnia annak, aki nem akar a táskája nélkül utazni.
A Wizz Air esetére György István nem tért ki. A Miniszterelnökség augusztusi közlése szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben „semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait”.
A Ryanair és a Wizz Air esetében is egyértelműen megállapítható a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, a bírság összege pedig azért tér el, mert a Ryanair súlyosabb és több embert érintő szabálytalanságot követett el.
György István jelezte: csaknem 200 vizsgálatot végeztek el eddig, ezek 75 százaléka járatkésés, 20 százaléka visszautasított beszállás, 5 százaléka pedig járatkimaradás miatt indult.