Fókuszban a hibrid Focus

Már egész Európában megrendelhető az üzemanyag-takarékos Ford Focus EcoBoost Hybrid elektromos hajtáslánccal.

Immár a Focus is megjelenik a vállalat mild hibrid technológiájú, alacsony üzemanyag-fogyasztású terméksorozatában, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Puma, a Kuga és a Fiesta személyautók, valamint a Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművek. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen elektromos (mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmód.

A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid Focus több mint kétszer akkora teljesítménysűrűséggel működik, mint a 10 évvel ezelőtti 145 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral hajtott Focus, ugyanakkor 45 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. A 125 lóerős változatban is kapható Focus EcoBoost Hybrid modellekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A 48 voltos akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a mild hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből. A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.