A potenciális érdeklődők súlya fogalom alatt a közlemény fogalmazói azokat az (egyéni és szakmai) látogatókat értik, akik nem csupán általánosságban érdeklődnek egy-egy program vagy szolgáltatás iránt, hanem konkrét ajánlattal távoznak.
A kiállítás tükrözte a turisztikai trendeket: a látogatók többsége a hazai ajánlatokat kereste. Emellett sikeresnek értékelték a rendezvényt a külföldi kiállítók is. Többségük már most bejelentette: jövőre az ideinél nagyobb alapterületen kíván megjelenni az eseményen. „Figyelembe véve a nemzetközi, különösen az európai trendeket, az idei Utazás jó alapot jelentett a jövőbeni építkezéshez” – fogalmazott a zárónapon Rafay János, az Utazás kiállítás igazgatója.
Az MT Zrt. a kiállítás szakmai programjának keretében mutatta be 2015-2017-es marketingtervét. Az eseményen dr. Faragó Péter a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte: Magyarország számára most először lehetséges, hogy turisztikai marketingtevékenységre uniós forrást szerezzen. Ezeknek a forrásoknak rendkívüli szerepe lehet Magyarország külföldi népszerűsítésében: a következő három évben ugyanis több mint 8 milliárd forint hívható le erre a célra. (Horváth Gergely az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese a világ turisztikai piacán egyre fokozódó versenyhelyzet miatt különösen fontosnak nevezte a turisztikai ágazat szereplőivel való együttműködés erősítését.
Jól sikerült a kiállítás két díszvendégeinek bemutatkozása – áll a közleményben. Székesfehérvár dekoratív, egyedi koncepció alapján épített standjánál a négy nap alatt több ezren megfordultak. Románia standján – köszönhetően a számos társkiállítónak is – átfogó képet kaphattak a látogatók az utazási lehetőségekről és az ország kínálta látványosságokról.
A kiállítás legnagyobb attrakciója az a hatalmas Magyarország térkép volt, amely egymillió LEGO-kockából készült. Az országban még nem épült ekkora LEGO-térkép, összesen 180 négyzetméteren. Felkerült rá az ország tíz jelentős látványossága: a Tihanyi Bencés Apátság, a Szent István Bazilika, a hortobágyi Kilenclyukú híd, a Debreceni Református Nagytemplom, a Pannonhalmi Apátság, a karcagi szélmalom, a pécsi Dzsámi, a fehérvári Országalma, a gyulai vár, valamint Tokaj jelképei a boros hordók és egy palack aszú – mind LEGO kockából.
A trópusi növényekkel dekorált, színes Afrika-területen az A Pavilon 101-es standján 15 afrikai ország és 25 kiállító mutatkozott be, 570 négyzetméteren.
Legyél az első hozzászóló "40 ezren az Utazás kiállításon" című cikkhez