Könnyen unalmas lehet, de manapság bármelyik új SEAT modell kapcsán egyszerűen kihagyhatatlan, hogy a spanyol márka új modelljei egy nagyságrendet léptek előre a külcsínt és a belső megoldásokat tekintve. Seat Ibiza 1,5 TSI EVO FR teszt.
Az Ibiza is olyan jó kis autó volt, amire nemigen volt miért felfigyelni. Nem úgy, mint az új Ibizára, ami a fémbetéttel karakteresen sportosabbá tett hűtőmaszknak és a – hátul is – Full LED –es fényszórókat körülölelő lámpatestnek köszönhetően máris szemrevalóbbá vált. A fiatalos, áramvonalas vonalvezetéshez csatlakoznak a hátsó lökhárító markáns kipufogóvégei, amelyek még inkább hozzájárulnak a modell sportos jellegéhez.
Ezt fejeli meg az új TSI hajtáslánc és az FR sportcsomag és a feszes futómű, amivel már tényleg mutatós és sportos apró erőgéppé válik az új Ibiza, amelynek 1,1 tonnáját 150 lóerővel repíti a motor. Az hogy ez mennyire így van, álljon itt az adat: a kocsi 7,9 másodperc alatt éri el a nulláról a százas tempót. Menet közben pedig a hatfokozatú kéziváltó garantálja azt, hogy az apró kocsiban városi rallyversenyzőnek érezzük magunkat. Ahol a sebességjelző táblák ugyan gátat szabnak az önkiteljesedésnek, de azért a csúcsforgalomban korántsem mindegy milyen tempóban tudunk pozíciót változtatni.
A felnőtté válás a külcsin mellett a belbecsben is megmutatkozik: a SEAT új, sportosan elegáns belső terében 8 colos kijelző az integrált navigációs rendszerrel és a Full Link technológiával könnyíti meg a vezetők életét. Mindezt gazdagítja az FR felszereltségnek köszönhető adaptív futómű szabályozás lehetősége, valamint a hátsó tolatókamera.
A zavartalam vezetési élményt szolgálja a két USB csatlakozó éppúgy, mint a kijelző alatt elhelyezett mélyedésbe épített Connectivity boksz, amelynek legnagyobb előnye, hogy csúszásmentesen fogja a belehelyezett mobiltelefont. De emellett elméletileg tölt is, amit azonban korábban egyik autó hasonló funkciójú boksza sem tett meg – és az Ibizáé sem. Lehet persze, hogy ennek üzembe helyezésére hosszasabban kellene tanulmányozni a prospektusokat. Nem kell viszont semmit sem tenni a tökéletes audio élményért: az Ibiza BeatsAudio hangrendszere 300W erősítővel, 6 hangszóróval és high-end mélynyomóval garantálja azt, hogy különösebb cél nélkül, az autózás plusz a jó zene élményéért is érdemes legyen beülni a kocsiba. Amivel magas felszereltség mellett 6 és fél millióért gördülhetünk ki a szalonból.
Érsek M. Zoltán