Ahogy érkeznek a meleg hétvégék, úgy kelnek útra családok ezrei. Épp ezért a tavaszi-nyári utazós szezon kezdetén nem árt felkészíteni az autót.
- Még egy fiatal autó esetében is javasolt ellátogatni egy szervizbe, hogy átnézzék a kocsit. A futómű és fékrendszer, a folyadékok, a lámpák, ablaktörlők ellenőrzése a biztonságunk miatt fontos.
- A klímaberendezés átnézése a kényelmünk miatt lehet kifizetődő: jobb, ha most derül fény a hibára, s nem egy kánikulai napon az M7-es autópálya dugójában állva.
- A felkészítés fontos része, hogy megfelelő állapotú és minőségű gumi legyen az autón. Íme néhány tanács:
- Amikor autónk abroncsának profilmélysége 3-4 milliméter alá csökken, biztonságunk érdekében érdemes új gumikat vásárolni.
- Ha autónk éves futásteljesítménye több mint 10.000 kilométer, akkor célszerű külön téli és nyári gumigarnitúrát tartanunk, és tavasszal, illetve késő ősszel cserélni a gumikat. Ha azonban nem autózunk 10.000 kilométert évente és főleg városban közlekedünk, a kocsit pedig elsősorban ingázásra használjuk, akkor költség- és időhatékony megoldás lehet számunkra az egyre népszerűbb négyévszakos abroncsok választása.
- Autónk megengedett legnagyobb sebességének megfelelő sebességindexű abroncsot válasszunk! A sebességindexet az ábécé betűi jelölik a gumi oldalfalán. Az abroncsok többségének indexe jellemzően a T és a H, amelyekkel, ha a szabályok engedik, maximum 190 km/órával, illetve 210 km/órával haladhatunk. A V és W jelölésű prémium abroncsokkal akár 240 km/óra, és 270 km/óra sebességgel is közlekedhetünk.
- Főleg használt abroncs vásárlása esetén lehet fontos értelmezni az úgynevezett DOT-számot, vagyis a gumi életkorával kapcsolatos információkat. Az oldalfalon egy 12 karakterből álló számsorozatot kell keresnünk, amely a DOT betűkkel kezdődik. A dátumot a sorozat utolsó 4 számjegye tartalmazza, melyekből az első kettő a gyártás hetét, az utolsó kettő pedig a gyártás évét jelöli. Tehát a “1116” számsor azt jelenti, hogy a gumit 2016. 11. hetében gyártották. Fontos kiemelni, hogy egy 5 éve gyártott abroncs is újnak minősül, a 3 évnél fiatalabbak pedig frissen gyártottnak számítanak.