Eredményes volt az idei kempingszezon, 2021-től pedig hálózata bővítését tervezi a Balatontourist Kft., amelynek idei szállásdíj-bevétele várhatóan 8 százalékkal emelkedik és meghaladja a 2 milliárd forintot – mondta Nagy Gábor, a tíz balatoni kempingből álló hálózattal rendelkező cég ügyvezetője az MTI-nek, miután októberben az utolsó egysége is bezárt.
Nagy Gábor azt mondta, a forgalom hozta az elvárásokat, a kempinges nyaralás egyre népszerűbb nemcsak külföldön, de a belföldi utazók körében is. Hozzátette, hogy már most nagy az érdeklődés, sok az előrendelés a jövő évre. A Hunguest Hotels Zrt. leányvállalataként működő, a tőzsdei Opus Global Nyrt. tulajdonában lévő Balatontourist Kft. kempinghálózata tavaly a fonyódi és sóstói, azóta a keszthelyi egységgel csökkent, de 2021-től új kempingek belépésére számít – mondta Nagy Gábor.
A cég 5 saját (Balatonfüred, Balatonakali, Révfülöp, Balatonszemes, Balatonberény), és 5 franchise rendszerben üzemeltett (Siófok, Zamárdi, Vonyarcvashegy, Zalakaros, Badacsonyörs) szálláshelyén a tavalyihoz közel azonosan alakult a vendégéjszakák száma. A kempingekben több volt a belföldi vendég, de a külföldiek hosszabb ideig maradtak.
Továbbra is a német, a dán, a holland, a cseh és a lengyel vendégek körében a legkedveltebbek a társaság kempingjei. Az előző évekhez viszonyítva a cseh és lengyel vendégszám erőteljesen nőtt, de a német turisták is nagyobb számban érkeztek az idén.
A tapasztalatokról és a tendenciákról szólva elmondta, a mobilházak népszerűsége évről évre nő, így a kínálatot is igyekeznek ehhez igazítani. Továbbra is a vízparti területek és a sátorhelyek a legkeresettebbek, ugyanakkor egyre fontosabb a szolgáltatások választéka és minősége – mondta Nagy Gábor. Hozzátette, idén mintegy 100 millió forint értékben történtek fejlesztések a cég saját üzemeltetésű egységeiben. (MTI)