A biomassza lehet az új generációs üzemanyagok egyik elsődleges forrása, véli a japán gyártó.
Hat vállalat együttműködésével hívták életre a napokban a “Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesületet”, amelynek célja a bioetanol üzemanyag-előállítás kutatása a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. Az alapítók között ott van a világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként is ismert és a belsőégésű hidrogénhajtású motorok területén is ígéretes eredményeket felmutató Toyota mellett a japán üzemanyagvállalat ENEOS, a Toyota leányvállalat Daihatsu és Toyota Tsusho, valamint a Toyotával számos területen együttműködő Suzuki és Subaru is, amely vállalatokban a Toyota kisebb részesedéssel is bír.
Az ígéretes megoldások közé tartoznak a megújuló energiaforrásokból előállított, villamos energián alapuló hidrogén és szintetikus üzemanyagok, valamint a bioetanol üzemanyagok, amelyek a növények fotoszintézise révén képesek csökkenteni a széndioxid-kibocsátást – ezek hatékonyságát az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) is megerősítette. A melléktermékként keletkező oxigén és széndioxid befogásának és felhasználásának kutatása A kutatóegyesület azt vizsgálja, hogyan lehet felhasználni a hidrogéngyártás során melléktermékként keletkező magas koncentrációjú oxigént, valamint a bioetanol üzemanyag-előállítás során keletkező széndioxidot.