Az új Ford Kuga Hybridben mesterséges intelligencia javítja a kerekek tapadását és az üzemanyag-fogyasztást.
A négykerékhajtású rendszerek már évtizedek óta az autósok rendelkezésére állnak, javítva a kerekek tapadását a csúszós utakon – ám ennek ára a magasabb üzemanyag-fogyasztás. Később megjelent az összkerékhajtás (AWD) technológia, ami érzékeli, hogy melyik abroncsok tapadnak legjobban az útfelülethez, és nagyobb vonóerőt küld oda, ahol extra tapadás kell; ez a megoldás már kisebb túlfogyasztással jár.
Most pedig a Ford még egy szinttel feljebb lépett, bevezetve az AWD-szétkapcsolás technológiáját a Kuga SUV modellekben, köztük az új Kuga Hybridben is. Ez a megoldás mesterséges intelligencia segítségével kapcsolja ki az Intelligens Összkerékhajtás rendszert olyankor, ha az útviszonyok kedvezőek, tovább csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást – és egy szempillantás alatt vissza is kapcsolja a rendszert, ha úgy ítéli meg, hogy a vezetőnek újra jól jönne az extra tapadás.
Bár az autósok egész évben számíthatnak csúszós utakra, az Intelligens Összkerékhajtás különösen télen bizonyul hasznosnak, amikor gyakori az ónos eső, a hó és a jég. 2019-ben az Egyesült Királyságban a közúti balesetek 8 százalékában játszott döntő szerepet, hogy az út felülete síkos volt az időjárás miatt, vagy mert olaj került az aszfaltra.
Az autósok most Európa-szerte ünnepi kiruccanásokra készülnek, és az AWD-szétkapcsoló technológia segítségével jóval biztonságosabb utazásra számíthatnak, ráadásul kisebb üzemanyag-fogyasztással, hiszen a Ford saját mérései szerint ez a megoldás körülbelül 6,5 százalékos megtakarítást biztosít azzal, hogy a megfelelő útviszonyok mellett automatikusan elsőkerékhajtásra kapcsol.
“Az összkerékhajtás nem csupán a terepen jöhet jól, hiszen az extra tapadás kellemesebbé, biztonságosabbá és nyugalmasabbá varázsolhatja az utazást, különösen télidőben,” mondta Glen Goold, a Kuga főmérnöke. “Az új Kuga Hybridet arra terveztük, hogy segítsen csökkenteni az üzemanyagszámlát, és az AWD-szétkapcsolás mesterséges intelligenciája pontosan ezt teszi – miközben az autósok minden pillanatban számíthatnak az Intelligens Összkerékhajtás összes előnyére.”
A Kuga Hybrid Intelligens Összkerékhajtás rendszere folyamatosan figyeli, hogy melyik kerekek tapadnak a legjobban az út felületéhez, és ennek megfelelően 20 ezredmásodperc alatt változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó tengelyek között, hogy az autó stabilabban haladjon. Ha az első kerekek egyáltalán nem tapadnak, a rendszer akár a vonóerő 100 százalékát is átirányíthatja a hátsó kerekekhez.