A Toyota a karbonsemlegesség felé hajt

A Toyota globális „Mobilitás mindenkinek” jövőképének célja, hogy a többutas megközelítéssel „senkit se hagyjon hátra” azáltal, hogy az ügyfelek számára elérhető, alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat kínál, amelyek megfelelnek a különböző igényeknek. Ezért multitechnológiás stratégiája keretében a különböző elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és egyéb alternatív (hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokat használó) meghajtások a felhasználói igényekhez és a helyi infrastrukturális feltételekhez igazodó széles skáláját kínálja ügyfeleinek.

A Toyota a napokban az immár hagyományosnak tekinthető, a közeljövő új modelljeit és technológiáit beharangozó Kenshiki Fórum elnevezésű eseményen mutatta be legújabb elektrifikált termékeit. A Toyota „Mobilitás mindenkinek” filozófiája és a vállalat elkötelezettsége, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érjen el, vezérli az új termékfejlesztések során alkalmazott megközelítését.

A Toyota multitechnológiás, vagy másnéven többutas stratégiája megerősíti ezt a gondolkodásmódot, amelynek keretében az alacsony és zéró kibocsátású mobilitási megoldásokat úgy tervezik, hogy azok megfeleljenek a konkrét regionális igényeknek: olyan termékeket készítenek, amelyek kielégítik az ügyfelek igényeit, vagy megfelelnek a helyi infrastruktúrának, miközben elérhetőek maradnak, hogy senki ne maradjon le a karbonsemlegesség felé vezető úton.

A Kenshikin bemutatott jövőbeli akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus járművek izgalmas sorozata a tervek szerint az elkövetkező években jelenik meg az európai utakon – köztük a Lexus LF-ZC, a Toyota FT-Se Toyota FT-3e, a Toyota Sport Crossover koncepció és a Toyota Urban SUV koncepció.

A Toyota tavaly jelentette be, hogy 2040-re teljes karbonsemlegességet kíván elérni Európában. Ennek első lépéseként 2030-ra a vállalat európai üzemeinek és gyártási létesítményeinek karbonsemleges működését célozta meg. A következő mérföldkövet a 2035-re tervezett 100 százalékos széndioxid-csökkentés jelenti majd az új járművek értékesítésénél, 2040-re pedig teljes karbonsemlegesség a cél az értékláncban és a logisztikában – ahol a Toyota Európa már most is komoly előrelépést ért el azzal, hogy elkezdte a hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók használatát Belgiumból Németországba, Franciaországba és Hollandiába vezető négy kulcsfontosságú logisztikai útvonalán.