.
Északi-sarkkör Expressz
Az 1000 méteres magasságot is elérő útvonal Stockholmot és Kirunát köti össze Norvégiában. Út közben olyan szépségek tárulnak az ember szeme elé, mint a világ leghosszabb fjordja, a Sognefjord, mely 200 km hosszú és 1200 méter mély. Ezen kívül, ha nyáron indulunk útnak, megtapasztalhatjuk, hogy mit is jelent az „éjféli nap földje” elnevezés.
Palace on Wheels (Palota Kerekeken), India
Nem kérdés, hogy India átszelésének ez a legelegánsabb módja. A mozdony Delhi városából indul, hogy megtegye az egy héten át tartó utat a királyi birtokhoz Rajasthanba. Az út során a vonat megáll az elefántjairól ismert rózsaszín városban, Jaipurban, egy teve szafari erejéig a sivatagi Jaisalmerben és természetesen Indiai talán legfőbb nevezetességénél, a monumentális Taj Mahalnál is.
A Machu Picchu vonat, Dél-Amerika
Cuzcoból indulva (mely az AOL szerint Dél-Amerika egyik legvarázslatosabb városa) az Urubamba folyó vonalát követve, Peru leghíresebb vasútvonala elvisz az Andok csodálatos hágóihoz, ahol az ember élőben láthatja a letűnt inka civilizáció elveszett városát, a méltán híres Machu Picchut, vagy akár Peru nemzeti állatát, a perui lámát.
Transzszibériai vasútvonal
A világ leghosszabb vasútvonala címmel büszkélkedő útvonal átszeli a fél kontinenst. A 9288 km hosszú sínpár Moszkvából indulva halad át részben Európán, majd Ázsián egészen Vlagyivosztokig. A hosszú út során az utasoknak a tájban való gyönyörködés mellett lehetőségük nyílik jég horgászni a világ leghatalmasabb taván, a Bajkál tavon, emellett lehetőség nyílik még trojkán utazni Suzdalban, vagy elkölteni egy tradicionális mongol ebédet egy jurtában, a sztyeppék szívében. Emellett, ha nem lenne elég tartalmas a túra, Nagy-Britanniában a Golden Eagle Trans-Siberian Express-re felszállva Angliából indulva juthatunk el egészen Vlagyivosztokig, átszelve egész Európát és Ázsiát is.
Az Orient Expressz
Hosszú ideig a luxus szinonimájaként emlegették. Fénykorában Párizsból Isztambulba közlekedett, azonban ez mára megváltozott. Manapság Strasbourg és Bécs között jár, így aki a hagyományos, XX. század eleji romantikus útvonalat szeretné végigjárni, annak 4 részre kell bontania a túrát: Párizsból Strasbourgba, Strasbourgból Bécsbe, Bécsből Belgrádba, majd Belgrádból Isztambulba juthat el az a kalandvágyó utazó, aki Nyugat-Európa szívéből Ázsia kapujáig akar elzakatolni.
Jungfrau vasút
Az idén 100 éves svájci vasútvonal rendelkezik Európa legmagasabban fekvő vasútállomásával. Akik jegyet vásárolnak a nem mindennapi járatra, azok egészen 3454 méter magasságig juthatnak, ahol Svájc legszebb panorámájában gyönyörködhetnek, és jó időben akár a németországi Feketeerdőig is elláthatnak. Az „Európa teteje” névre is hallgató térség vasútvonalának kiépítése sem volt mindennapi, ugyanis az részben az Eiger hegyen keresztül halad, ennek is köszönhető, hogy megépítése a XIX. század végétől, a XX. század elejéig összesen 16 évig tartott. Felérve, a gleccser belsejében található a Jég Palota, ahol jégből készült szobrokat állítottak ki. A hegyek szerelmeseinek ez a vasút túra kötelező darab.
A Kék Vonat (Blue Train), Dél-Afrika
A Kék Vonat luxuskörülmények között vezeti végig az utasokat Dél-Afrika szépségein. Útja során érinti a Viktória-vízesést, áthalad Nagy Karoo kísértetiesen kopár táján, hogy végül eljusson Fokváros óceán mosta partjaihoz. Az út során nem lesz sok idő unatkozni, garantáltan mindenki a tájat fogja fürkészni, hogy láthasson néhányat az Afrika szimbólumává vált elefántokból, oroszlánokból és más csodálatos állatokból, melyek előfordulnak a kontinensen.
A japán „Golyóvonat” (Bullet Train)
Akik az igazi sebességre vágynak, azok számára készült a japán Shinkansens, a „golyóvonat”. A 300 km/h-ás sebességgel is haladó vonatokra bárki felszállhat Japán szerte, a dél-nyugati Kagoshimától egészen az észak-keleti Hachinoche városáig. Sebességét érzékeltetve, Osakából Tokióba (mely 515 km-es távolság) két és fél óra alatt ér el. A közben festői tájakon, hegyeken-völgyeken áthaladó vonaton csak arra kell figyelnie az utasoknak, hogy nehogy pislogjanak.
A Marrakesh Expressz, Marokkó
Tangierből indulva, az Expressz megáll többek között Asilah bűbájos középkori városában, emellett az ország belseje felé haladva megáll Casablancában, ahol a hatalmas Hassan II Mosque, a világ második legnagyobb vallási emlékműve áll (Mekkában van az első). Ahogy közeledik a vonat Marrakesh felé, úgy válik a táj egy rózsaszínűbbé és kietlenebbé, mígnem eléri az Atlasz-hegység lábát, ahol az utasok elé tárul a pazar város, teljes mivoltában.
Réz-kanyon (Copper Canyon), Mexikó
Ez a mérnöki remekmű, mely 90 millió dollárt és 90 évet vett igénybe, hogy befejezzék, keresztülvág az észak-mexikói, guava gyümölcsökkel megtűzdelt sivatagokon és kanyonokon, összekötve a Csendes-óceán partját és Chihuahua városát. A 86 alagúttal és 39 híddal kiegészített vasútvonal két klimatikus zónát szel keresztül: egy szubtropikus erdős területet és egy hűvösebb klímájú, alpesi területekre hasonlító, tölgyekkel és fenyvesekkel tarkított tájat.
Fotók: Alamy, PA
Kapcsolódó cikkek:
A világ 10 legszebb kilátással rendelkező szállodája
A világ 10 legveszélyeztetettebb szépsége
TOP 10 síterep, amin még biztosan sosem síelt
Legyél az első hozzászóló "A világ 10 legszebb vasútvonala" című cikkhez