Miközben egy évtizede még csak azok hallottak itthon a dél-koreai márkáról, akik az USÁ-ban járva látták a Hyundai menetelését, ma már mindenki felismeri a márkajelzést. Már csak azért is, mert az újgenerációs „i” jelzésű modellek olyan merész, mégis időtálló vonalvezetésűek, amelyeket még azok is elismerően szemlélnek, akik a megszokásokat követve, más nemzetiségű autók iránt éreznek elkötelezettséget.
Kicsi, de csini – i20
Az idei év új Hyundai modellekkel köszöntött be. Az új generációs Hyundai i20-al a márka folytatja sikeres karrierjét a B-szegmensben, amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió példány fémjelez. Az Európában tervezett és fejlesztett, modell az európai vásárlók igényeinek megfelelően kategória első a helykínálatban. Ehhez társul a modern technológia, a kényelmet fokozó funkciók, valamint letisztult, kifinomult formaterv. Megjelenése egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai minden, Európában kapható modellje megújult az elmúlt öt évben.
Az elődnél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új generációs i20-at a Hyundai Motor németországi, Rüsselsheim székhelyű Európai Formatervező Központjában vetette papírra Thomas Bürkle vezető tervező és csapata. Karakterét a márka folyékony szobrászat formatervezési filozófiája ihlette. A Hyundai család ismertetőjegye, a hatszögletű hűtőmaszk az új generációs i20 orrát is díszíti, belefolyva a kétfunkciós, LED-es nappali menetfénnyel is rendelkező fényszórókba.
Az új platformra épült autó tengelytávolsága 45 milliméteres növekedést követően 2570 mm hosszú, ami még nagyobb teret biztosít az utasoknak. A kategóriaelső helykínálat – összesen 1892 mm első és hátsó lábtér – vérbeli ötszemélyes autóvá varázsolja az új generációs i20-at, míg a 326 literes csomagtér a modell sokoldalúságát fokozza. Az autó számos új technológia segítségével nyújt olyan magas szintű kényelmet, amelyre általában csak a felsőbb szegmensbe tartozó modellek képesek. Ilyen például az első és hátsó parkolóradar, a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszórók vagy az automatikus páramentesítő, amelyek első ízben kerülnek a Hyundai B-szegmensű autójába. Ehhez társul a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és az egyedülálló panoráma – billenthető és teljesen kinyitható – napfénytető. Minden új generációs i20 széria tartalmazza az iparban vezető öt éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát és az egyik legjobbnak számító öt éves assistance szolgáltatást.
Az új i20-as a Hyundai két ‘Kappa’ benzines erőforrásával és két ‘U-II’ dízelmotorjával kapható. A már bizonyított erőforrások a korábbi generációból érkeznek, számos olyan fejlesztéssel, amely fokozza a vezethetőséget és lehetővé teszi az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásnak való megfelelést.
A vonzó cápa – i40
Az Európában fejlesztett i40 már eddig is nagyban erősítette a magán és flottavásárlók körében a márka európai imázsát és a D-szegmensben elért presztizsét. Első piaci bemutatkozása óta az i40 modellből majdnem 100,000 darab talált gazdára, amivel a vállalat több mint öt százalékos részesedésre tett szert a közepes méretű autók piacán. A merész formaterv most új, prémium jellemzőkkel frissült fel. A németországi Rüsselsheimben tervezett új i40 új első és hátsó lámpákat, új, hatszögletű hűtőmaszkot, új első lökhárítót és új, integrált LED-es ködlámpákat kapott. Oldalnézetből az áttervezett 16 és 18 colos könnyűfém kerekek kölcsönöznek friss megjelenést az autónak.
Az i40 megőrizte az előző generációs modell főbb méreteit. A hosszú tengelytáv (2770 mm) és az autó teljes szélessége (1815 mm) ideális alapot képeznek a rendkívül tágas utastérhez. Az első ülések által kínált fejtér (1025 mm), a lábtér (1170 mm) és a válltér (1455 mm) a legjobbaknak számítanak a kategóriában. A hátsó fejtér (990 mm) szintén kimagasló értéknek számít a kategóriájában, az egyedülálló módon dönthető hátsó üléstámlák pedig még kényelmesebbé teszik az utazást.
A tágasság érzetét erősíti a szedán 525 literes és a kombi 553 liter úrtartalmú csomagtartója is. Utóbbi a hátsó ülések előredöntésével 1719 literesre növelhető. Az i40 kombi rendelkezik a D-szegmens modelljei között a legalacsonyabb csomagtérpadlóval (a talajtól számítva mindössze 592 mm), amely rendkívüli módon megkönnyíti a csomagok ki- és bepakolását.
Az új i40, öt év futásteljesítmény korlátozás nélküli garanciával, négyfajta dízel- és benzinmotorral kapható. A motorok teljesítménye 115 és 166 lóerő közötti, amivel a piacnak több mint 80 százalékát fedik le. A Hyundai U-II 1,7-literes dízelmotorjának legkelendőbb verziója nagyobb teljesítmény (141 LE) és nyomaték (340 Nm) leadására képes. A hét fokozatú DCT rendszer teljesen automata üzemben (ideális városi vezetés esetén) vagy szekvenciális kézi kapcsolással (a sebességváltó karral vagy a kormányon elhelyezett váltófülekkel) is tud működni. Az 1,7 literes LP dízelmotor 115 LE teljesítményt, és már 1250-es percenkénti fordulatszámtól 280 Nm nyomatékot ad le. Ez a motor az i40-ben hatfokozatú kézi sebességváltóval érhető el és ISG rendszerrel együtt is rendelhető. Az új i40 közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorokkal is kapható. A hatsebességes kézi sebességváltóval szerelt, 135 LE teljesítmény és 164 Nm nyomaték leadására képes 1,6 literes Gamma motor már az előző generációs i40 motorválasztékában is megtalálható volt.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer előre néző érzékelői újabb két funkciót kaptak. Az új, intelligens távolsági fény vezérlés (SHB) a szembejövő forgalmat érzékelve automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórókat, hogy ne vakítsák el a többi a vezetőt. Ez a rendszer a prémium kategóriájú Genesis modellben debütált.Az alapfelszereltség részét képező hét légzsák – első, oldalsó, függöny és vezető oldali térdlégzsák – a passzív biztonságról gondoskodik. Néhány modellben további két hátsó oldalsó légzsák is található. Az előző i40 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén.
A magabiztos – i30
A 2015 márciusától kapható, új i30 háromféle karosszériatípust (háromajtós, ötajtós, kombi), továbbfejlesztett formai megoldásokat, gazdaságosabb erőforrásokat, komfortosabb rugózást, jobb vezethetőséget és kifinomultságot, valamint új biztonsági és kényelmi jellemzőket kínál. Szintén fontos újdonság a vadonatúj, 186 LE teljesítményű sportmodell, az i30 Turbo megjelenése. Az új alsó-középkategóriás modell akár 3,6 l/100 km üzemanyagfogyasztást kínál, CO2-kibocsátása pedig elismerésre méltóan 94 g/km.
A Hyundai Motor európai műszaki központjában tervezett és fejlesztett modell elöl új, még hangsúlyosabb, hatszögletű hűtőmaszkot kapott, míg oldalnézetből az új rajzolatú dísztárcsa (15”), illetve könnyűfém keréktárcsák (15 és 16”) nyújtanak friss megjelenést. Fejlesztése során három új technológia bevezetésével bővítették tovább az aktív és passzív biztonsági rendszerek eleve gazdag kínálatát. Az új bixenon fényszórók nagyobb fényerejükkel javítják az éjszakai látási viszonyokat, az automatikus szintszabályozás az alapkiépítés része. Az aktív biztonságot a Hyundai sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (LDWS) fokozza. A berendezés figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű anélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot, hogy a sofőr előtte aktíválta volna az irányjelzőt. Az LDWS funkció számos egyéb, fejlett biztonsági rendszerrel karöltve a Hyundai által útjára indított, a fejlett biztonsági technológiákat a lehető leggyorsabban az alsóbb méretosztályokba is eljuttató, demokratizálódási folyamatnak köszönhetően jelent meg a kínálatban. Az új kényelmi és praktikus rendszerek közé tartozik a Hyundai Intelligens parkolástámogató rendszere (SPAS), amely az eddig kínált, párhuzamos parkolási támogatáson túl mostantól a merőleges beállást is segíti.
Az újonnan bevezetett funkciók mellett az új i30 elődje bőséges felszereltségét is megőrizte. Ezek közé tartozik például a többek között tíz irányban, motorosan is állítható a vezetőülés, a kulcs nélküli nyitás és a nyomógombos motorindítás, a sebességtartó és -határoló rendszer és a navigációs berendezés, valamint az utasteret természetes napfényben fürdető, panoráma napfénytető. Az új i30 minden, Európában forgalomba állított példányát hat légzsákkal (elülső, oldalsó és a teljes utasteret lefedő függönylégzsákkal) szerelik fel, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy a modell ötcsillagos eredménnyel végezte az Euro NCAP töréstesztjét.
Az i30 alapvető méretei nem változtak: megmaradt a nagyvonalú tengelytáv (2650 mm) és a szélesség (1780 mm, külső visszapillantó tükrök nélkül), amelyek lenyűgözően tágassá teszik az utasteret. Az első utasok a kategória egyik legtágasabb belterének örvendhetnek, bőséges a fejtér (1021 mm), a lábtér (1067 mm) és a válltér (1420 mm). A csomagtartó kapacitása versenyképes a szegmensben: alaphelyzetben a ferdehátú kivitel 378, a kombi 528 liternyi férőhelyet kínál a csomagoknak. A kínálatban háromféle dízelmotor szerepel: az 1,4 literes egység 90 lóerőt ad le, míg az 1,6 literes két teljesítményszinten, 110 vagy 136 lóerővel választható. A három szívómotor (100-135 LE teljesítmény-tartományban) mellett az új i30 Turbo modellbe beépített új, 186 lóerős Turbo-GDI erőforrást is választható. A két 1,6 literes dízelmotorhoz, valamint a közvetlen
benzinbefecskendezéses 1.6 GDI blokkhoz az új fejlesztésű, hétfokozatú DCT (duplakuplungos sebességváltó) is társítható. Mint minden új Hyundai modell, a 2015-ös modellévű, új i30 is megkapja a Hyundai csak Európában kínált garanciális csomagját, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magában.
é-z
Legyél az első hozzászóló "Bombaformában a Hyundai" című cikkhez