Az EasyJet légitársasághoz kerül a fizetésképtelen Air Berlin egy része, német lapjelentések szerint a brit diszkont légitársaság átveszi a fizetésképtelen német vállalat 25 repülőgépét a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal együtt.
Az EasyJet 40 millió eurót (12,4 milliárd forintot) fizet az üzletrészért, és átvesz nagyjából ezer pilótát és légikísérőt. Ezzel az Air Berlin csoport valamennyi meghatározó része új tulajdonoshoz került – írta távirati iroda.
Mint arról már írtunk, a legnagyobb rész, 81 repülőgép a személyzettel együtt, valamint az Air Berlin két leányvállalata, a továbbra is fizetőképes Fly Niki légitársaság és az LGW légitársaság további 20 géppel a német Lufthansa csoporthoz kerül, a flotta karbantartásával foglalkozó airberlin techniket pedig a Zeitfracht nevű berlini szállítmányozási cég és a Nayak nevű repülőgép-karbantartó vállalkozás vásárolja meg közösen.
A Lufthansa 210 millió eurót fizet, a gépek és nagyjából 3000 munkavállaló az Eurowings-hez, a Lufthansa csoport diszkont légitársaságához kerül, ez üzemelteti majd a Budapest-Berlin járatot is, egyelőre nem tudni, hogy mikortól.
Az ügyletekhez meg kell szerezni az illetékes versenyfelügyeleti hatóság, az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságának engedélyét. Ez decemberben várható, így a következő hetekben nehézkessé válhat a németországi légi utasszállítás, mert az Air Berlin pénteken végleg beszüntette tevékenységét, de a Lufthansa és az EasyJet csak a versenyhatósági engedély megszerzése után építheti be hálózatába az új gépeket.
A lehetséges fennakadás dimenzióját mutatja, hogy az Air Berlin leányvállalataival együtt több mint 90 ezer le- és felszállási joggal -(úgynevezett résidővel) rendelkezett a német repülőtereken, ami az összes résidő (slot) 12 százaléka.
A Lufthansa a 210 milliós vételáron felül nagyjából 1,3 milliárd eurós beruházást is végrehajt, mert megvásárolja az Air Berlin által lízingszerződés alapján használt repülőket. Ez további késedelmekhez vezethet, a Lufthansánál azzal számolnak, hogy az utolsó gépeket 2018 végén tudják forgalomba állítani. Az EasyJet átveszi az Air Berlin idején alkalmazott megoldást, a gépeket lízingeli majd.
Arról is írtunk már, hogy az utolsó járat pénteken, röviddel éjfél után érkezett meg Berlinbe, Münchenből. A működés leállításával érvényét veszti nagyjából 200 ezer menetjegy.
Legyél az első hozzászóló "Az EasyJet is kiveszi részét az Air Berlin-ből" című cikkhez