Ez volt a Wizz Air eddigi legjobb nyara

Fotó: Baranyi Róbert / Budapest Airport

10 százalékos javulást ért el az általános ügyfél-elégedettségben a Wizz Air egy saját felmérése szerint, a légitársaságnál úgy látják, jól működik a „Customer First Compass” utaselégedettségi program. Emellett számos más területen is javított a társaság.

A Wizz Air a valaha volt legjobb nyarának nevezte az ideit, hiszen – közlése szerint – több kiugró eredményt értek el:

  • A pontosság közel 22 százalékkal javult.
  • A légitársaság átlagos járatteljesítési aránya 99,5 százalék volt.
  • 7 százalékkal több járatot üzemeltetett 2024-hez képest, a nyári csúcs idején napi 1000 járata is volt.

A cég szerint ez az előrelépés a légitársaság folyamatos beruházásainak, az új technológiák, köztük mesterséges intelligencia használatának köszönhető. Ezeket az eszközöket a Wizz Air az üzemeltetési központjában, a pilótafülkében és az ügyfélszolgálaton is alkalmazza, így a technológia nagyban hozzájárul az üzemeltetés optimalizálásához, valamint operációs zavarok idején a gyors döntéshozatalhoz és ezáltal a gyorsabb megoldáshoz.

Ezt a földi munkatársak fokozott erőfeszítései is támogatták: a légitársaság további asszisztenseket alkalmazott a legforgalmasabb repülőtereken az utasok támogatására és a fordulóidő betartására, amely így szintén javult.

Közben a Wizz Air tovább bővítette flottáját, és novemberben átveszi 250. repülőgépét, emellett a növekedés és az emisszió csökkentése közti egyensúlyt szolgáló új technológiákat is alkalmazza. A géppark átlagos életkora 4,6 év, ez az egyik legfiatalabb flotta a világon, az utaskilométerenkénti kibocsátás intenzitás pedig az európai légitársaságok között az egyik legalacsonyabb.

A légitársaság repülőgépeinek több mint 70 százaléka a legújabb generációs Airbus A321neo modell, amely 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, 50 százalékkal alacsonyabb kibocsátást és kevesebb zajt eredményez, mint a régebbi típusok.

Így a légitársaság jó eredményeket ért el a nettó zéró kibocsátás elérését célzó ütemtervben, és továbbra is jó úton halad a 2050-re kitűzött cél, a karbonsemlegesség elérése felé.

Az elmúlt hat hónapban a Wizz Air új bázist nyitott többek között Bukarest-Băneasa, Pozsony, Varsó-Modlin, Jereván és Podgorica repülőterein, valamint 250 új útvonalat indított.

A légitársaság javította az utasokkal való kommunikációját is: átalakította ügyfélszolgálatát, új funkciókat vezetett be, például a „My Journey” szolgáltatást, és továbbfejlesztette Amelia AI Chatbot szolgáltatását, hogy az ügyfelek mindig naprakész tájékoztatást kapjanak a foglalásukról. Ennek eredményeként a légitársaság 5 százalékkal javította a zavarok kezelését az előző évhez képest.

A Wizz Air bejelentette az „All You Can Fly” bérlet harmadik foglalási időszakát is, a szolgáltatás ára 499 euró évente. 34 országban 10 000 tagság lesz megvásárolható, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a légitársaság hálózatán belül korlátlan számú járatot vegyenek igénybe egy meghatározott éves áron, mindössze 9,99 eurós foglalási díj mellett.

A harmadik fázis elindítása a tagság iránti hihetetlen keresletet követi. A tavalyi bevezetése óta 42 százalékkal több utas repült a Wizz Air-rel, a bérletesek átlagosan évente kilenc járatot vesznek igénybe.