A HungaroControl Zrt. ANS III elnevezésű, komplex fejlesztési programjának egyik eleme az új irányító központ megnyitása, ami erősíti az irányítás hatékonyságát, továbbá biztosítja, hogy a magyar légiforgalmi szolgálat hosszú távon is képes legyen megfelelni az uniós teljesítménycéloknak. Az új központot olyan magas színvonalú, innovatív eszközökkel és szoftverekkel szerelték fel, mint a világszerte elismert, a magyar irányítók igényei szerint fejlesztett MATIAS navigációs rendszer. Az ANS III megnyitása lehetőséget teremt arra, hogy a HungaroControl egy helyre telepítse innovációs vállalkozásait, létrehozva egy légiforgalmi K+F és szimulációs tudáscentrumot. A magyar irányítók a NATO felkérésére a tervek szerint már az új központból irányíthatják Koszovó magas légterének forgalmát, valamennyi feltétel teljesülése esetén.
Balra: Frank Brenner, az EUROCONTROL főigazgatója, jobbra pedig: Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója
A megnyitón Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter kiemelte: az ANS III program hosszú évekre előre megalapozhatja Magyarország és a HungaroControl szerepét a kontinens légi közlekedésének integrációs folyamataiban. „Mivel Magyarország a közép-európai térség fontos közlekedési csomópontja, ezért infrastruktúra-fejlesztése nemcsak magyar, hanem térségi és európai érdek is” – fogalmazott a miniszter, hozzátéve, hogy a közlekedésfejlesztés az Európai Unió és Magyarország számára is prioritás. A megnyitón a tárcavezető közreműködésével ünnepélyesen leállították a korábbi irányító központot, amelynek minden korábbi funkcióját sikeresen és zökkenőmentesen vette át a vadonatúj, világszínvonalú ANS III központ: az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.
Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter lekapcsolja a korábban használt ANS I irányító központot, és ezzel hivatalosan is felavatja az új ANS III központot
Frank Brenner, az európai légiforgalmi szolgálatokat összefogó kormányközi szervezet (EUROCONTROL) főigazgatója példaértékűnek nevezte az ANS III beruházást, és a nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően precíz technikai átállást. Brenner megerősítette, hogy az ANS III teljes kapacitással üzemel, és az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.
Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója hangsúlyozta: „a most megnyitott új irányító központ és a létrejövő budapesti tudáscentrum a térség légi navigációs fejlesztésén kívül ahhoz is hozzájárul, hogy a HungaroControl több lábon álló szolgáltató legyen, amelyik képes hosszú távon megőrizni önállóságát Európában, kiszolgálva a régió és a kontinens más szolgáltatóinak piaci igényeit is.”
Az ANS III új légiforgalmi irányító központ munkaterme és a magyar légiforgalmi irányítók munka közben
A 13 milliárd forintból megvalósuló, közel tízezer négyzetméter alapterületű, háromszintes légi navigációs központ kivitelezéséhez az Európai Unió 6 millió euró értékű támogatást nyújtott a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv (TEN-T) keretében, a források több mint 85 százalékát a költségvetési támogatásban nem részesülő HungaroControl önerőből finanszírozza.
Legyél az első hozzászóló "Felavatták Európa egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító központját" című cikkhez