Közleményében a civil fogyasztóvédelmi szervezet kiemelte: az érdekfeltáró tevékenység során szembesült azzal a ténnyel, hogy van olyan fapados légitársaság, amely semmibe veszi az európai uniós és a hazai normákat, hogy kikerülje a fizetési kötelezettséget.
A szövetség hangsúlyozza: a jogi normák egyértelműen védik a fogyasztókat járatkésés, járattörlés esetén. Az Európai Bíróság 2009. november 19-i ítéletében rámutatott arra, hogy a jogszabályban rögzített késésre is ugyanazok a kártalanítási kötelezettségek vonatkoznak, mint a járattörlésre.
Így tehát ha szükségessé válik, a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásról, továbbá díjmentesen biztosítania kell két telefonhívást, telex- vagy faxüzenetet, e-mailküldés lehetőségét, étkezést, frissítőket, valamint szállást, ha egy vagy több éjszakát kell ott tartózkodnia az utasnak, és ennek megfelelően a szállítást a reptér és a szállás között – emeli ki közleményében a FEOSZ.
Amennyiben nem hajlandó az adott légitársaság kötelezettségeit teljesíteni, a szövetség közleményében azt javasolja, hogy a fogyasztók forduljanak a gyors, ingyenes és egyszerű szabályokat alkalmazó illetékes békéltető testülethez.
Legyél az első hozzászóló "FEOSZ: a fapados légitársaságok egy része nem megfelelően alkalmazza az utasjogokat" című cikkhez