A San Francisco-i székhelyű Solazyme fejlesztette bioüzemanyag, az algák által termelt olajat használja az üzemanyag összeállításához, a Solajethez. A United az új bioüzemanyagot 40%-ban használja fel, míg a maradék 60% az továbbra is az eddig használt kerozin lesz. A társaság a jövőben jelentősen növelni szeretné ezt a fajta üzemanyag használatot, így szándényilatkozatot is aláírt a Uniteddel, a későbbi nagyobb mennyiség szállításáról.
Ugyanakkor, az Alaska Airlines ettől a héttől, egy másik cég, a SkyNRG által készített, használt főzési olajból álló biohajtóanyagot használja fel részben a repülőgépeihez, melyet 20% bioüzemanyag, és 80% kerozin felosztásban fogják felhasználni.
„Ez egy történelmi hét az amerikai repülésben” – mondta Bill Ayer, az Alaska Air Group elnöke. „A kereskedelmi repülőgépek felszereltek és készek a bioüzemanyagra. Ennek segítségével környezetbarátabb lesz az utaztatás, elősegíti a munkahelyek megjelenését, növekvését egy új iparágban, és a légitársaságok is védettebbek lesznek a magas üzemanyagárakkal szemben, ezzel is gazdaságosabbá téve a légiközlekedést.”
A BusinessGreen ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy az emelkedő olajár és a környezettudatos szabályok és szigorítások egyre kedvezőbb helyzetet teremtenek a bioüzemanyagok gyártására, azonban a környezetvédők úgy vélik, hogy jelentősebb technológiai áttörés nélkül nem lehet fenntartani a szükséges mennyiség előállítását.
Legyél az első hozzászóló "Forradalmasítják a légi közlekedést" című cikkhez