A teljesen elektromos hajtású E-Tron-nal berobbant az Audi is a villanyautók piacára, de közben a hagyományos dízelektől sem szakad el. Hamarosan pedig úgy vásárolhatunk majd utólag is extrákat az Audihoz, mint applikációkat az okostelefonra.
Minden eddiginél erőteljesebben jelent meg az idén az Audi életében és kínálatában az elektromobilitás – mondta Az Utazó Magazinnak Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungária Audi márkavezetője. Felidézte, hogy bemutatták az első tisztán elektromos hajtású, akár 400 kilométeres hatótávolságot is elérő Audit, az E-Tron-t, amely tavasztól már kapható is.
De más jele is van annak, hogy a négykarikás gyártó elkötelezett az elektromos technika iránt: az S4-es, az S6-os és az S7-es modelleket eddig hagyományosan erős benzinmotorral szerelték, most viszont már V6-os dízelmotor és úgynevezett mild-hibrid elektromos rendszert kapnak. Ez utóbbi megoldás azért is előnyös, mert úgy tudták megőrizni a modellek sportos menetteljesítményeit, hogy közben a fogyasztást csökkentették, így könnyebben teljesíthetőek a jövőre életbe lépő szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékek. Mindezek után 2019 negyedik negyedévében sorban érkeznek majd plug-in – azaz tölthető – hibridek, így például a Q5, a Q7, az A7, az A8 modellek 4 vagy 6 hengeres motorját kiegészíti egy 130 lóerő teljesítményt adó villanymotor, amely akár 40-50 kilométeren is tisztán elektromost hajtást tud biztosítani.
Az Audi megújuló palettája kapcsán érdekes részlet, hogy miközben a dízelmotorokat világszerte megbélyegezték, a márka mégis ezt a technikát kombinálja az új, korszerű elektromos rendszerekkel. – A dízelmotorok nincsenek eldobva. Sőt, a dízelügy miatti megtorpanás után újra van egyfajta elmozdulás a dízelek felé. Olyannyira, hogy a nagy-SUV kategóriában nem is tűnik megkerülhetőnek a dízeltechnika – mondta Mátrabérci Sándor, és hozzátette: – Az új dízelmotorok már egészen más szintet képviselnek. A német sajtóban ezt találóan úgy fogalmazták meg: épp akkor öljük meg a dízelt, amikor végre jó lett. Annyira szigorúak ugyanis az új normák, hogy mondhatjuk: tiszták a dízelek. Ráadásul ezek a korszerű motorok még mindig sokkal többek számára elérhetőbbek, mint például a plug-in hibrid technológiás autók.
Okos lámpa utólag Az A8-ban debütált az Audi új fedélzeti rendszere, a teljesen digitalizált beltér, amely lassan a kínálat minden modelljében elérhető lesz: már a Q3-hoz és az A1-hez is kérhető. A gombok nélküli rendszer a piac legkorszerűbbjének számít jelenleg – fogalmazott Mátrabérci Sándor. Az újdonságokról szólva megemlítette: az Audi elindítja azt a lehetőséget, hogy a vásárló utólag is vehet bizonyos funkciókat a kocsijához. Példaként azt említette: ha az autóban benne van fizikailag a mátrix led-fényszóró, de nincs aktiválva – mivel a vevő eredetileg nem rendelte meg –, akkor ezt utólag módosíthatja, „felébresztheti” a funkciót. Ráadásul a tulajdonos megveheti a funkciót pár hónapra de akár örökre is.