Az új Ford Kuga SUV az élmezőnyben végzett az Euro NCAP legelső vezetéstámogatási tesztjén.
A kellemes, stresszmentes vezetési élményhez kifejlesztett Ford Co-Pilot360 vezetéssegítő technológiák az élmezőnybe segítették a Ford Kuga SUV-t az Euro NCAP legelső vezetéssegítő tesztjén. A Kuga olyan járműveket előzött meg az összesítésében, mint a Tesla Model 3, a Volvo V60 és a Volkswagen Passat, miután a független tesztelők a gyakorlatban is próbára tették technológiáit, amelyek automatikusan tartják a kényelmes követési távolságot, a sáv közepén tartják az autót, és a megengedett sebességhatár szerint állítják be a tempót.
Az Euro NCAP új vezetéstámogatási tesztprogramja azokat a rendszereket értékeli, amelyek részt vesznek az autó irányításában – miközben a döntés továbbra is a vezető kezében marad –, segítséget nyújtva az akadályok észlelésében és a helyzetek kezelésében, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen. A járműasszisztencia hatékonyságát vizsgáló, két héten át tartó tesztsorozatban a Kuga a Vezető Aktív Részvétele kategóriában több mint kétszer annyi pontot szerzett, mint a Tesla Model 3, és jelentősen túlszárnyalta a Volvo V60 és a Volkswagen Passat teljesítményét a Biztonsági Háttér kategóriában.
A Kugához megrendelhető, Stop & Go rendszerrel, Sávközép funkcióval és a Sebességkorlátozás Felismeréssel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) radarral és kamerával figyeli az autó előtti útszakaszt, automatikusan a forgalom ritmusához igazítva a tempót, sőt sok forgalmi helyzetben az éppen aktuális sebességkorlátozást is figyelembe veszi.
A Kuga nyolcfokozatú automata sebességváltós változatában elérhető Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.
A Sebességkorlátozás Felismerés biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.
A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.