A népszerű svéd outdoor márka számára mindig is fontos volt a környezet védelme, így miután csatlakozott az ENSZ Klímaegyezményéhez, őszi-téli kollekciójának megalkotásakor is a fenntarthatóságot tartotta szem előtt. A Re-Wool újrahasznosított gyapjú a Fjällräven új kollekciójának fő alapanyaga.
A Re-Wool újrahasznosított gyapjú használatával kompromisszumok nélkül, ennek a természetes alapanyagnak az egyedülállóan előnyös tulajdonságaira építve kínálnak fenntartható forrásból származó termékeket, amelyek használatával a leghidegebb hónapokban sem kell lemondani a természetjárás örömeiről. A gyapjúból készült termékek kiváló hőszabályozó és nedvességelvezető képességüknek köszönhetően minden időben melegen és szárazon tartanak. Az alapanyagot a svéd márka olaszországi feldolgozóüzemében régebbi ruhákból vagy a gyártás során megmaradt többletgyapjúból – szín alapján szétválogatva és újrafonva – állítják elő, majd új ruhadarabokat készítenek belőlük.
„Amikor csak lehet, ragaszkodunk az újrahasznosításhoz.” – mondja Christiane Dolva, a Fjällräven újrahasznosítási részlegének vezetője. – „Ennek oka, hogy a már feldolgozott anyagok alkalmazása energia- és erőforrás-kímélőbb, mint az új nyersanyag előállítása. A gyapjú lenyűgöző lehetőségeket rejt magában, sokoldalúan alkalmazható, ezért hatalmas pocsékolás lenne, ha nem gondoskodnánk az újrafelhasználásáról. A Re-Wool tökéletesen kiváltja a szűz gyapjút, hiszen maradéktalanul rendelkezik annak előnyös tulajdonságaival.”
- Az eredeti Greenland Jacket 1968-ban született meg, amikor a Fjällräven alapítója, Åke Nordin úgy döntött, segít hegymászó barátjának, Hans Hellströmnek egy olyan kabáttal, amely elég erős a függőleges sziklafalakon való mászáshoz. A Greenland Re-Wool Jacket ennek az 50 éves kabátnak egy újragondolt változata: a klasszikus formatervezés fenntartható módon előállított organikus és újrahasznosított anyagokkal.
- A Greenland Re-Wool Sweater szintén ebből az alapanyagból készül, és rendelkezik a gyapjú minden előnyös tulajdonságával: hőszabályozó funkciójának köszönhetően minden időben kellemes hőérzetet biztosít, elvezeti a nedvességet és semlegesíti a szagokat, így akkor sem kerülünk kellemetlen helyzetbe, ha a kinti hidegből egy fűtött, meleg helyiségbe térünk be, hiszen az újrahasznosított gyapjúból készült pulóverünk garantálja a kényelmünket.
A Fjällräven 2019-es őszi-téli kollekciójában nem csak a ruhadarabok, de a kiegészítők is gyapjúból készülnek A Norrvåge termékcsalád újrahasznosított gyapjúból készült, bőr díszítőelemekkel ellátott táskákból áll. A Norrvåge Foldack, Briefcase és Pocket praktikus és divatos városi viselet, ráadásul azzal a tudattal hordhatjuk, hogy előállításához csupa fenntartható alapanyagot használtak, így a környezetet sem terheli. De a Re-Wool a Greenland sapkáinak és sáljainak szintén az alapját képezi. A Greenland Re-Wool Hat és a Greenland Re-Wool Scarf divatos és időtálló kötött kiegészítők, melyek biztosítják számunkra a meleget a hidegebb hónapok során, legyen szó akár egy erdei kirándulásról, akár a városi hétköznapokról.
A Fjällräven mostanra szinte teljes termékkínálatában fenntartható módon előállított anyagokat használ, különösen igaz ez a Greenland termékcsalád darabjaira. Ennek a kollekcióknak a ruhadarabjai hidat képeznek a túrázás szerelmesei és a városi életet preferálók között. A letisztult, klasszikus külső és a tartós anyagok együttállásából jött létre többek között a Greenland Jacket, a Greenland Trouser és a Greenland Sweater is, melyek kiváló városi viseletek, és egyben nagyszerű túraruházatok. Ezek az öltözetek és felszerelések a svéd gyártó saját organikus pamutból és újrahasznosított poliészterből készült G-1000 Eco szövetének felhasználásával készülnek.
A Fjällräven hat évtizede 1960-ban Åke Nordin alapította meg a Fjällräven céget jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben. Jelenleg a vállalat időtálló, sokoldalú és tartós felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek. A Fjällräven kínálatában férfi és női outdoor ruházat és kiegészítők, hátizsákok, sátrak és hálózsákok egyaránt megtalálhatóak. A Fjällräven számára kiemelten fontos, hogy az embereket, az állatokat és a természetet egyaránt tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön, és mind több érdeklődő figyelmét felkeltse a túrázás szépségeire. A cég két népszerű outdoor kezdeményezést hívott életre, a Fjällräven Classic-ot és a Fjällräven Polar-t, mindkét túrán ezres nagyságrendben vesznek részt éves rendszerességgel.