Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2003 óta működik együtt, többek között azzal a céllal, hogy közösen növeljék a távolabbi országokból a régióba érkező turisták számát – fogalmazott az aláírást követő sajtótájékoztatón Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára, aki kiemelte: Magyarországon a Visegrádi Együttműködés soros elnöksége keretében a V4 országok turisztikai marketingvezetői február 4-én Budapesten vitatták meg terveiket, február 5-én pedig turisztikai állami vezetők erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával az idei évre szóló közös marketing teljesítésére.
Találkozójukon egyetértettek abban, hogy a turizmus a nemzetgazdaságban fontos szerepet tölt be a foglalkoztatás szempontjából, továbbá megvitatták a 2014–2020-as időszak uniós költségvetési időszakra vonatkozó tervezési elképzeléseket, a célzott külpiacon való együttműködés lehetőségét, köztük azt, hogy az idén mintegy 400 ezer eurót költenek a közös nemzetközi marketingre. Továbbra is közös célpiacnak tekintik az Egyesült Államokat, Latin-Amerikát, Indiát, Kínát, Japánt, új piacnak Szingapúrt, Kazahsztánt, Azerbajdzsánt, Ausztráliát, Dél-Afrikát és az Arab-öböl menti országokat. Fontosnak tartják a vízumkönnyítést a külföldi turisták számának bővítése érdekében, emellett megállapodtak arról is, hogy a magas szintű szakmai találkozók mellett állami szintű munkacsoportot is létre hoznak – ismertette a helyettes államtitkár.
Horváth Viktória kiemelte: Magyarországon 2013-ban trendforduló volt a turizmusban, nemcsak a külföldi vendégek száma növekedett, hanem a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP-kártya) révén a belföldi vendégforgalom is bővült.
Ales Hozdecky, a Cseh Köztársaság Regionális Fejlesztési Minisztériumának turizmus főosztályvezetője úgy látja, több közös turisztikai kínálatot kellene teremteniük a forgalom növelésére. Katarzyna Sobierajska, a Lengyel Sport- és Turisztikai Minisztérium helyettes államtitkára kiemelte: nemcsak a közös marketingben, hanem turizmus más területein is fontos az együttműködés. Frantisek Palko, a Szlovák Köztársaság Közlekedési, Építésügyi és Fejlesztési Minisztériumának államtitkára hangsúlyozta: az uniós tervezési időszakban fontos, hogy a turizmus is, köztük a kulturális örökség kapjon támogatást – tudósított az MTI.
Február 4-én a visegrádi négyek képviselői írták alá turisztikai marketingszervezeteik 2014. évi közös marketingtervét; a dokumentumot magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látta el kézjegyével.
Mivel a Visegrádi Együttműködés soros elnöke 2014. június 30-ig Magyarország, így az MT Zrt. hívta meg a társszerveket a 2014. évi közös tervek véglegesítésére Budapestre. A 2014. évi marketingterv az akciók hatásfokának növelésére helyezi a hangsúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiválasztott távoli országokban kevesebb számú, de nagyobb költségvetésű akciót bonyolítanak le az együttműködők. Ezen elv mentén például online képzést szerveznek túraszervezők számára az Egyesült Államokban, ahonnan egészségturizmus szakértői csoportot is meghívnak a térségbe. Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Georgiában prezentációkat és workshopokat, Oroszország ázsiai területein pedig road show-t szerveznek. Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi médiakampány japán és angol nyelven. Közös V4 stand épül majd áprilisban a Sao-pauloi WTM Latin-America kiállításon és októberben a szingapúri ITB-Asia vásáron is, s együttműködnek majd Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen.
A magyar elnöki ciklus lezárásaként megjelenik a magyar GPS Cityguide Kft. által okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új V4-es csomagja. Az egyikben a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi lesznek elérhetőek cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd.
Legyél az első hozzászóló "Közös turisztikai marketingterv alapján dolgoznak a V4-ek" című cikkhez