Majdnem olyan ütős mint Toszkána

San Daniele - Friuli Venezia Giulia tartomány egyik gyöngyszeme, és nem mellesleg itt születik a híres San Daniele-i sonka évente kétmilliós mennyiségben a település 27 üzeméből

De lényegesen olcsóbb. Igaz Friuli Venezia Giulia infrastruktúrája még nem a turistahadak rohamához van kifejlesztve, de éppen ettől szerethető.

A Collio dombjai (1024 x 576)

A legszebb fehér olasz borok is innen, a szlovén határ mentén húzódó Collio régióból származnak

A tengerparti részeket leszámítva semmi sem adott a tömegturizmushoz. Nincsenek jelen a nagy szállodaláncok márkás láncszemei, a turisztikai szolgáltatók sem vágják még annyira az angolt, de éppen ettől van kellemes, vissza az időben érzése annak, aki öt órás autózás után ellátogat az olasz Friuli Venezia Giulia tartományba. A nyári bibionei tengerparti rohamról mindenki hallott már, van aki meg is tapasztalta azt, de az Udine központú régió belsőbb területei egészen mást kínálnak.

Udine belvaros 1 (1024 x 576)

Udine történelmi belvárosának felfedezése igazán kellemes kikapcsolódást nyújt az oda látogató turistáknak

Igazi Itáliai kisvárosi hangulattal, családi éttermekkel és szállodákkal, sajt és prosciutto manufaktúrákkal, csendes szűk utcácskákkal várja azokat, akik nem az uniformizált, (ál)turista szemfényvesztésre kíváncsiak.

A város Friuli történelmi székhelye, utcácskái minden nap tartogatnak valami felfedeznivalót

A város Friuli történelmi székhelye, utcácskái minden nap tartogatnak valami felfedeznivalót

Egy sajátos kezdeményezés gondoskodik arról, hogy mindez hamarosan honfitársainknak is testközelibb élmény legyen. A Gerbeaud Kávéház Aranyszalonjában mutatkozott be az a Photofriuli® projekt, amely új szemléletben mutatja be Észak-Olaszország meseszép, ugyanakkor rejtett régióját Friuli Venezia Giulia mesés tájait.

sajto

Fotón balról: Semperger Kinga, aki a Photo Friuli turisztikai projekt magyarországi kapcsolatok kiépülését koordinálja, mellette áll a projekt ötletgazdája, Sebastiano Sommariva, a Vision and Mission Sas ügyvezetője

A program célja az, hogy Magyarországról a turisták és látogatók ne csak egy desztinációs lehetőséget kapjanak, hanem olyan élmények keretei között utazhassanak, amelyet normál látogatóként nem tudnának megvalósítani. A program különlegessége, hogy a vendégeket egy profi fotós fogja várni, aki a 12 fős csoportokat, a program ideje alatt, fotózási tippekkel és trükkökkel fogja segíteni, hogy minél fantasztikusabb fotó élmények készüljenek. A fotósokat szakmai zsűri válogatja, pályázat keretei között Magyarországon. Ezzel egy újszerű látásmód keretei között örökíthetik meg a régióba látogatók ez emlékeiket, a tájakat, és az emberi profilokat is.

Kiváló fotótéma lehet például a Rive d'Arcano kastély...

Kiváló fotótéma lehet például a Rive d’Arcano kastély…

A 3 napos programcsomag számos olyan természeti és történelmi látványosságot, gasztronómiai élményt, emberi találkozásokat és természeti csodát kínál, melyet ezen programcsomag keretei között egyedileg vehetnek igénybe az idelátogatók. Mivel a fotózás az egyik legegyszerűbb, ugyanakkor legsokoldalúbb módszere annak, hogy emlékeinket örökre megörökítsük, egy profi fotós segítségével a régióba látogatók, új szemüvegen keresztül készíthetik el képeiket.

...vagy például a Tagliamento folyó

… a Tagliamento folyó…

A fotók a #photofriuli hashtag segítségével, a projekt számára megnyitott Instagram oldalon keresztül kerülhetnek feltöltésre, ahonnan a projekt végéig szakmai zsűri válogat, s a legjobb képek 2017 májusában egy nagyszabású fotókiállításon lesznek majd megtekinthetőek Budapesten.

Rocca Bernarda dombjai 2 (1024 x 576)

…vagy például Rocca Bernarda dombjai

A projekt koncepcióját a Vision and Mission Sas tavalyi évben benyújtotta Friuli Venezia Giulia regionális turisztikai projektekért felelős ügynöksége részére is, a „Progetti Mirati” pályázati lehetőség keretei között. A benyújtott projektet a régió nagyon ígéretesnek találta és így a Friuli Venezia Giulia Turismo FVG ügynökség vissza nem térítendő regionális támogatásban is részesítette a projektet. A projekt ötletét a Vision and Mission Sas turisztikai tanácsadó vállalkozás indította útjára Udine-ben, Sebastiano Sommariva ügyvezető úr koordinációjával és nemzetközi partnerkapcsolataival karöltve, akit a projekt hazai színtéren való koordinációjában Semperger Kinga nemzetközi projekttanácsadó segít, hiszen hazai utazási irodák partnerkapcsolati lehetőségeit is várják, akiken keresztül az utazásokat értékesíthetik Magyarországon.

Az egyedi projekt, újfajta módszer lehet arra, miként lehet népszerűsíteni olyan, kevésbé ismert, ugyanakkor turisztikailag izgalmas területeket, amelyek méltán tartanak számot a turisták érdeklődésére.

photo frilui

Bővebb információ kérhető a k.semperger@visionandmission.it e-mail címen, magyar nyelven is!

A projekt Facebook oldala ITT található!

Legyél az első hozzászóló "Majdnem olyan ütős mint Toszkána" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*