Az egykori Pan Am kapitány, Kim Lundgren által alapított légitársaság első járata, 1979-ben indult Nyugat-Berlinből, Palma de Mallorcára. A cég jó imázsát évtizedekig az európai nyaralóhelyekre indított népszerű járatok adták. 2004-ben így vásárolt részesedést, majd a közelmúltban teljes tulajdonrészt az egykori Forma 1 pilóta, Niki Lauda által alapított és szintén a mediterrán nyaralóhelyekre indított járataival sikeres FlyNiki-ben. 2006-ban felvásárolta a British Airways Nyugat-Németországi cégének jogutódját, a dba-t, majd az egyik legnagyobb német charter légitársaságot, a hosszútávú járatokat üzemeltető LTU-t. Ezt követte a svájci központú Belair-ben történő tulajdonszerzés, majd a Lufthansa charter leányvállalata, a Condor felvásárlása.
Az Air Berlin-t éppen egy éve kiáltották ki a Malév kérőjének, de ez a légi frigy is elmaradt. Később járatmegosztási – code share – szerződést kötött a oneworld légi szövetséghez tartozó Malév és az oda most márciusban tagságot nyerő Air Berlin.
A berlin, és düsseldorfi HUB-al – elosztó központtal – rendelkező évi 33.6 millió utast szállító Air Berlin, – amely korábban már repült Budapestre-, ilyen háttérrel tér vissza Budapestre.
Legyél az első hozzászóló "Malév kérőből lett visszatérő" című cikkhez