Most úgy tűnik, mégsem csak villanyautók készülnek 2035 után

Az Európai Unió célul tűzte ki, hogy 2035-től már csak nulla károsanyag-kibocsátású autók készüljenek. A gyártók kérésére felülvizsgálják a dátumot.

Az Európai Unió 2035-re 100 százalékos CO2-kibocsátás-csökkentési célt tűzött ki az új személy- és kisteherautókra vonatkozóan, ami az új járművek belső égésű motorjának végét jelenti. (A használt kocsikat persze továbbra is lehetne használni, a szabály csak az újakra lenne érvényes.) A Reuters értesülése szerint azonban az Európai Bizottság felülvizsgálja a határidőt, válaszul az autógyártók arra a felhívására, hogy a teljes átállás az elektromos járművekre már nem megvalósítható.

A nagy váltás különösen nehezen érintené az európai gyártókat, azok ugyanis évtizedek óta nem látott gondokkal küzdenek: az amerikai vámok, a gyenge európai kereslet és az elektromos járművekre való átállás nyomása alatt állnak, az e-autózásban ráadásul a kínai versenytársak egyértelműen vezető szerepet töltenek be. Az európai gyártók jelzik, elkötelezettek a nulla kibocsátási cél elérése mellett, de ehhez több időre és rugalmasságra van szükségük.