A Wizz Air Európa egyik legfiatalabb flottával rendelkező légitársasága – derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból.
A világszerte legalább 100 repülőgéppel bíró légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik az egyik legfiatalabb – átlagosan 5,43 éves – flottával: Európából egy, míg világszerte is csak további két légitársaság flottája fiatalabb hazai légitársaság repülőgépeinél. A diszkont légitársaságok között pedig a Wizz Air áll az első helyen.
Az élmezőny flottájának átlagéletkora:
- Aeroflot 4,70 év
- Hainan Airlines 5,06 év
- Saudia 5,13 év
- Wizz Air 5,43 év
- Sichuan Airlines 5,65 év
A Wizz Air brit leányvállalata, a Wizz Air UK álló flottája a második legfiatalabb a világon.
Az élmezőny flottájának átlagéletkora:
- Norwegian Air Sweden 0,74 év
- Wizz Air UK 0,95 év
- Norwegian UK 1,04 év
- SAS Scandinavian Airlines Ireland 1,30 év
- Flyadeal 1,34 év
A cég közleménye szerint a fiatal és modern géppark kulcsszerepet játszott abban, hogy nemrég a Wizz Airt a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.
A flotta újdonságai:
- Márciusban érkezett meg a budapesti bázisra az első Airbus A321neo repülőgép, amelyből azóta összesen hat teljesít szolgálatot a budapesti bázison.
- A légitársaságnak jelenleg 274 darabos repülőgéprendelése van, mely 20 Airbus A321XLR, nagy hatótávolságú típust is tartalmaz.
Diederik Pen, a Wizz Air Holding ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta:
“A Wizz Air számára továbbra is a biztonság az első és legfontosabb szempont, ezért évek óta folyamatosan új repülőgépekkel bővítjük és fiatalítjuk a magas színvonalon karbantartott flottánkat. Büszkék vagyunk arra, hogy mára a Wizz Air rendelkezik nemcsak Európában, hanem a világon is az egyik legalacsonyabb átlagéletkorú gépparkkal, és így, a kiválóan képzett személyzetünkkel együtt utasaink kiszolgálásában is a legmagasabb színvonalat tudjuk biztosítani, miközben az új Airbus A321neo repülőgépek érkezésével utaskilométerenként számolt ökológiai lábnyomunk is egyre kisebb.”