A 150 méternél magasabb épületek számának tekintetében Dubaj a harmadik a képzeletbeli toplistán Hong Kong és Manhattan után – pedig alig néhány évtizede még több volt itt a homok, mint felhőkarcoló.
Ha ma azt mondjuk, hogy Dubaj, akkor a legtöbbeknek alighanem a hatalmas és különleges felhőkarcolók, tornyok ugranak be. Pedig Dubaj első felhőkarcolója csak 1981-ben épült: a Trade Centre Tower közel húsz éven keresztül az Emirátus legmagasabb épülete 184 méterével. A rohamléptekben „magasodó” Dubaj fejlődéséről sokat elárul, hogy a Trade Centre Tower, amely egykor rekordernek számított, most csak a város 92. legmagasabb épülete, és eltörpül az új csúcstartó Burdzs Kalifa 828 métere mellett. A régmúltról és a máról itt látható videó dubaiframe Instagram oldalán.
Hasonlóan meghökkentő a különbség, ha vetünk egy pillantást az 1970-es és a 2019-es Dubaj Marinára: a halászhajókat felváltották a jachtok, a parton pedig már sétányok, magas épületek láthatóak. Nem más a helyzet a Rashid-kikötőnél sem: 1979-ben még a halászhajók otthona volt, 2019-ben a világ legkomolyabb luxusjachtjai közé tartozó hajók bázisa.
A dubaji repteret 1966-os és 2019-es felvételen láthatjuk: kezdetben egy-két repülő indult innen, ma már az Emirates A380-as flottája látható, ami jól jelzi, hogy a Dubai International a világ egyik legforgalmasabb reptere. Az egyik leglenyűgözőbb átváltozáson a Sheikh Zayed Road ment keresztül. 1990-ben egy egysávos útként vezetett át a sivatagon, míg mára a világ egyik legmodernebb útszakaszává vált.
Dubaj, és a többi Emirátus hivatalosan nem is létezett 1971-ig, amikor Zayed sejk, az Egyesült Arab Emirátusok alapító atyja egyesítette az emirátusokat. A régió olajában Zayed sejk meglátta a lehetőséget, de emellett célként tűzték ki, hogy a térség kereskedelmi és turisztikai csomóponttá váljon.