Támogatja az Európai Parlament ReFuelEU névre hallgató, fenntartható légi közlekedésre vonatkozó szabályozását a Wizz Air. A 2023-as pénzügyi év során a Wizz Air utaskilométerenként számítva 53,8 grammra redukálta karbonkibocsátását, amely 11 százalékos csökkenést jelent az előző pénzügyi évben nyújtott teljesítményéhez képest.
„A kibocsátáscsökkentés tekintetében európai piacvezetőnek számító légitársaságként a Wizz Air a kezdetektől fogva támogatta a ReFuelEU légi közlekedési rendeletjavaslatát. Az Európai Unió a globális klímapolitika irányadó szereplője, és a ReFuelEU jogszabály kötelező érvénnyel határozza meg a hagyományoshoz keverendő fenntartható légijármű-üzemanyag (SAF) minimális arányát. Ezen előírások elfogadása növelni fogja a SAF-ellátást, ami kulcsfontosságú az üzemanyag elérhetőségének és költségének javítása szempontjából. A Wizz Air már megkezdte a felkészülést a közelgő uniós előírásokra azáltal, hogy partnerséget kötött a SAF-gyártókkal, és megtette első tőkebefektetéseit a technológia kutatás-fejlesztésébe. Az alternatív üzemanyagok fejlesztésére irányuló iparági együttműködésben látjuk a jelenlegi éghajlati kihívások kezelésének egyik leghatékonyabb módját, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy 2030-ig további 25%-kal csökkentsük szén-dioxid-intenzitásunkat” – mondta Yvonne Moynihan, a Wizz Air ESG területért felelős vezetője.
A Wizz Air már kialakította SAF-ra vonatkozó stratégiáját, amely magába foglalja a beszállítókkal kötött jövőbeli átvételi megállapodásokat, valamint a Mabanaft/P2X Europe, az OMV, a Neste és a Cepsa vállalatokkal aláírt együttműködéseket. A légitársaság 2023-ban, története során először fektetett be 5 millió font értékű összeget egy brit bioüzemanyag-gyártó vállalatba, a Firefly-ba, és részt vett a CleanJoule, egy amerikai bioüzemanyaggal foglalkozó startup vállalkozás 50 millió dolláros támogatásában is, mellyel célja a SAF-kutatás és -fejlesztés ösztönzése volt.
A 2023-as pénzügyi év során a Wizz Air utaskilométerenként számítva 53,8 grammra redukálta karbonkibocsátását, amely 11 százalékos csökkenést jelent az előző pénzügyi évben nyújtott teljesítményéhez képest. Ez az eredmény nemcsak a légitársaság legalacsonyabb valaha mért károsanyag-kibocsátása, de a főbb versenytársak teljesítményét is túlszárnyalja.