Négycsillagos légikikötő lett Ferihegy

Forrás: bud.hu

Európa legjobb légikikötőivel került egy kategóriába a magyarok repülőtere: a Skytrax nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet idén márciusban háromnapos audit keretében, ötszáz szempont figyelembevételével vizsgálta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak színvonalát, és a korábbi háromról négycsillagosra emelte a repülőtér minősítését.

Ez azt jelenti, hogy az idei számos rangos elismerés után Magyarország kapuja többek között olyan repülőterekkel került egy súlycsoportba az utazási élmény terén, mint a londoni Heathrow, az amszterdami Schiphol, illetve a barcelonai és a bécsi légikikötő. Az elismerés újabb megerősítés a Budapest Airportnak és a repülőtéri közösségnek, hogy az elmúlt négy évben megvalósult, százmilliárd forint értékű fejlesztéssorozatot az utazóközönség is nagyra értékeli.

Az ellenőrzést végző szakemberek más repülőterek számára is pozitív példaként emelték ki a gyorsan haladó, hatékony, hosszú sorok nélküli biztonsági ellenőrzést, a várakozási idő számos helyen történő megjelenítését, a repülőtér egyedülállóan esztétikus dizájnját, illetve az 1. mólón található gyermekjátszót és a mozgáskorlátozott utasok számára kialakított, kórházi ággyal és emelőszerkezettel is felszerelt létesítményeket. Szintén példaértékűnek ítélték az auditorok a repülőtéren ingyenesen rendelkezésre álló minőségi babakocsi használat lehetőségét, és a nagy számban rendelkezésre álló poggyászkocsik elérhetőségét.

Ezt megelőzően a szervezet 2019-ben végzett hasonló vizsgálatot, ekkor még háromcsillagosra értékelve a budapesti légikikötőt. A Budapest Airport elkötelezett a minőségi szolgáltatások iránt, ezért ezzel a fókusszal újraalkotta vállalati stratégiáját, melynek egyik fő célja a négycsillagos minősítés elérése volt. A stratégiai célkitűzések végrehajtására egy dedikált szervezeti egységet is létrehoztak, amely a repülőtéri szakterületekkel közösen dolgozik a még jobb utasélményért. A tagok elkészítették a repülőtér átfogó értékelését, amely alapján részletes akciótervet dolgoztak ki, és megvalósították a további minőségfejlesztéshez szükséges projekteket.

Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert

„Óriási eredmény és nagy büszkeség, nem utolsó sorban pedig a következetes stratégiánk sikerének fontos visszaigazolása a negyedik csillag megszerzése. A közelmúltban sorban elnyert rangos díjakkal együtt ez a minősítés egyszerre elismerése a teljes repülőtéri közösség kiváló munkájának, és az évek óta folyamatosan tartó, utasélmény növelését célzó fejlesztéseinknek – mondta Chris Dinsdale, a Budapest Airport leköszönő vezérigazgatója. Hozzátette: – Azt gondolom, hogy aki a budapesti repülőtérről indul, vagy ide érkezik meg, az egy igazi élménnyel kezdi és zárja az utazását, és mindannyian büszkék lehetünk rá, hogy a magyarok repülőtere Európa élvonalában helyezkedik el.”

Kam Jandu, a Budapest Airport májusban kinevezett vezérigazgatója kiemelte: „A négycsillagos minősítés megszerzése mögött a teljes repülőtéri ökoszisztéma közös célért végzett elkötelezett és kemény munkája áll, amelyre méltán büszkék lehetünk. Itt azonban nem állunk meg, folyamatosan figyeljük a fejleszthető területeket, és a minőség és a szolgáltatások színvonalának emelése a jövőben is kiemelt fókuszterület marad a Budapest Airport számára. Célunk, hogy az utasok továbbra is érezzék, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egy négycsillagos légikikötő, ahonnan mindig öröm indulni, és ahová öröm megérkezni. A repülőtéri közösség, az itt tevékenykedő kiváló szakemberek nap mint nap ezért dolgoznak.”