Óvatosan az őszi autós kirándulásokkal: egyre több a vadgázolás

Dámszarvas (Dama dama) a SEFAG Zrt. Lábodi Vadászerdészete területén MTI/Kovács Attila

2021-ben közel 7500 nagyvadat ütöttek el gépjárművel Magyarországon, ami 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábban regisztrált 6400-as értéket.

Az elmúlt hetekben ismét megnőtt a vadbalesetekről beszámoló hírek száma, ami összefüggésben áll az állatok párzási időszakban megváltozó viselkedésével. A károk megelőzése érdekében ebben az időszakban mindenképpen indokolt a fokozott elővigyázatosság. A bekövetkező vadbalesetek kárainak megtérítésében pedig a teljes körű casco, illetve a vadkárra kötött kiegészítő biztosítás segítheti a pórul járt autósokat – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

A vaddal való ütközés sajnos olyan közlekedési balesetnek számít, amelynek felelőse gyakran nem állapítható meg egyértelműen. Az autó vezetőjének felelősségét legtöbbször akkor állapítják meg, ha a sebességet nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg. Ezt különösen olyan útszakaszokon vizsgálják szigorúan, ahol a vadveszélyre útjelző tábla is figyelmeztet. A vadásztársaságok felelőssége elsősorban akkor állapítható meg, ha elmulasztotta a figyelmeztető táblák alkalmazását, illetve bizonyítható, hogy a vadaknak az adott területen való aktív mozgását valamilyen tevékenységével maga idézte elő (például a közelben tartott vadászat).