Az újraélesztett és önállóvá vált Cupra márka egyre határozottabban formálja saját arculatát, aminek a 2024-es, erősen frissített Leon az ékes bizonyítéka. Az új változat nemcsak kívülről újult meg jelentősen, hanem műszaki tartalmában is fejlődött, különösen a plug-in hibrid hajtásláncot tekintve. Az új Leon az SUV-ok térhódítása ellenére is vonzó alternatíva azoknak, akik a sportos, de jól használható autókat keresik.
A 2024-es facelift során a Cupra Leon eleje és hátulja teljes átalakításon esett át, hogy a márka, a korábbinál markánsabb arculatához igazodva még sportosabb jegyeket mutasson. Miközben az új dizájn egyértelműen követi a Cupra család új arculatát, a fényszórók formája alig változott, viszont a háromszög alakú menetfények sötétben is jól segítik az autózást. Az autó orrkialakítása sokkal agresszívebb lett, a motorháztető élei ráhúzódnak az új légbeömlőkre, így kialakítva az ikonikus cápaorr-hatást a bronzhatású réz embléma alatt.
A hátsó rész is modernizálódott, immár világító Cupra-logóval és fényháromszögekkel díszített hátsó lámpákkal. A döntött hátsó ablak és a megemelt csomagtér miatt a kilátás kissé korlátozottabb, de ez is hozzájárul a sportos megjelenéshez. A bronzhatású Cupra-embléma és az azonos árnyalatú díszítés a felniken továbbra is megmaradt, és jól illik a különösen látványos matt fényezéshez, amely ugyan prémium árkategóriába tartozik, de nagyban hozzájárul az autó egyedi megjelenéséhez.

A Leon beltere is jó minőségű anyagokkal és modern megoldásokkal operál. A klasszikus elrendezésű műszerfal két különálló kijelzővel rendelkezik: a vezető előtt egy digitális műszeregység, középen pedig egy érintőképernyő kapott helyet. A bronzszínű díszítések a kormánykeréken és a középkonzolon is megjelennek, hozzájárulva az egyedi Cupra-hangulathoz. A váltó előválasztója kis méretű kapcsolóként került a középkonzolra, a kormányon pedig két extra gomb is helyet kapott, amelyek közül az egyik az indítógomb, a másikkal pedig a menetmódot lehet kiválasztani.

A Leon ötajtós kivitele arányos és kompakt, de a Sports Tourer (kombi) változat nagyobb hátsó túlnyúlással rendelkezik, ami némileg megtöri a sportos formát. Cserébe azonban sokkal praktikusabb, hiszen csomagtere 620 literes, szemben az ötajtós 380 literével, és akár 1450 literesre is bővíthető. Ezáltal ez a Cupra Leon kombiként is valódi alternatíva lehet azoknak, akik a hétköznapi használhatóságot is fontosnak tartják.A Cupra Leon VZ 1.5 TSI DSG pHEV plug-in hibrid rendszere 272 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik, amivel akár a 229 km/h végsebesség is elérhető a 4,6 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter magas autóval, ami azért még akkor is megissza a maga több, mint 8 liter benzinjét, ha bőven a maximális végsebesség alatt autózunk.

A másfél literes turbós benzines motor és az elektromos hajtás kiváló összhangban dolgozik, a hétfokozatú DSG automata váltó pedig gyors és precíz váltásokat biztosít. A tisztán elektromos hatótáv 60-80 km körül alakul, ami városi használatra bőven elegendő.futómű feszes, de a korábbi, túlzottan kemény hangolású verziókhoz képest most sokkal jobban kiegyensúlyozott. Kanyarokban stabil, a kormányzás precíz, és a sportülések nemcsak látványosak, hanem kiváló oldaltartást is biztosítanak. A sportos kipufogóhang még tovább fokozza a vezetési élményt.

A Cupra Leon VZ 1.5 TSI DSG pHEV egy kiváló kompromisszum a sportosság és a hétköznapi használhatóság között. Nem SUV, nem feleslegesen magas crossover, hanem egy dinamikus, mégis praktikus autó, amely élményautóként és családi járműként egyaránt megállja a helyét. A plug-in hibrid hajtáslánc révén a zöld rendszámos időszakban különösen gazdaságosan üzemeltethető, de a kombinált hajtás előnyeit a későbbiekben is élvezhetjük. A Cupra ezzel a modellel egyértelműen megmutatta, hogy teljes jogú márkaként is van helye a piacon – és a garázsokban.
Érsek M. Zoltán