Súlyos következménye lehet annak, hogy tavaly nyáron a British Airways (BA) hozzávetőleg félmillió utasának személyes adatait lophatták el egy hetekig tartó hackertámadásban.
A brit információs kormánybiztos hivatala (ICO) hétfőn bejelentette: hogy 183,39 millió font (több mint 66 milliárd forint) bírság kiszabását javasolja a brit nemzeti légitársaságnak számító cégre. Az ICO közleménye szerint az egy évvel ezelőtti kibertámadás részeként a BA honlapját felkereső felhasználókat a hackerek egy másik, hamis honlapra irányították át, és az utasok ide feltöltött adatait ellopták – írta az MTI.
A hivatal számításai szerint a British Airways hozzávetőleg 500 ezer utasának személyes adatai – köztük nevek, lakcímek, bejelentkezési kódok, bankkártya-adatok – kerülhettek illetéktelen kezekbe. Az ICO szerint mindezt a BA gyengén kidolgozott kiberbiztonsági rendszere tette lehetővé.
A BA tavaly szeptember 6-án jelentette be, hogy a vállalat online foglalási rendszerét augusztus 21-én, közép-európai idő szerint 23:58 órától szeptember 5-én 22:45 percig – vagyis több mint két hétig – tartó hackertámadás érte. A British Airways akkori beszámolójában az szerepelt, hogy az incidens 380 ezer utast érintett.
Alex Cruz, a British Airways elnök-vezérigazgatója hétfőn közölte, hogy “meglepetéssel és csalódottsággal” értesült az információs kormánybiztosi hivatal pénzbírság-javaslatáról. Cruz szerint a BA gyorsan reagált az utasok adatainak ellopását célzó támadásra, és saját vizsgálata során nem talált bizonyítékot arra, hogy az érintett felhasználói adatokkal bárki visszaélt volna. A cégvezető bejelentette, hogy a BA fellebbez a javasolt bírság ellen.