Több mint 250 ezer látogatója volt 2015 első negyedévében az auschwitzi náci német haláltábor helyén létesített múzeumnak. Ez negyven százalékos növekedést jelent a tavalyi év első három hónapjához képest – olvasható a múzeum honlapja, amely az új online jegyfoglaló rendszerről is tájékoztat. Piotr Cywinski, a múzeum igazgatója a közleményben úgy értékelte: a magas látogatottság arról tanúskodik, hogy „ez az autentikus hely az egész világ számára jelképpé vált”. A tábor felszabadításának 70. évfordulója alkalmából megrendezett januári megemlékezések élő internetes közvetítését az igazgató szerint világszerte több mint félmilliárd ember nézte.
Biztonsági okokból és a muzeológiai követelményekre való tekintettel minden órában csak meghatározott létszámú látogatót engednek be az emlékhelyre. Ezért a múzeum visit.auschwitz.org címmel jegyfoglaló rendszert hozott létre, amely segítséget nyújt az egyéni és a csoportos látogatók előzetes jegyvásárlásához.
A múzeum a honlapján egyúttal figyelmezteti a vendégeket: amennyiben nem rendelkeznek jegyfoglalással, nem tudják szavatolni, hogy bejuthatnak tervezett látogatásuk napján. A közlemény szerint a legmagasabb – más években csak a nyári hónapokra jellemző – látogatottságot idén márciusban jegyezték, amikor a múzeumban 130 ezer ember járt. Tavaly az auschwitzi múzeumot rekord számú, az európai történelmi emlékhelyek közül is a legtöbb látogató kereste fel, az egykori lágert egymillió 534 ezer érdeklődő tekintette meg – írja az MTI lengyelországi tudósítója.
Legyél az első hozzászóló "Rekordokat dönt az auschwitzi múzeum látogatottsága" című cikkhez